دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت اینستاگرامی در قزوین

رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت، توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی درباره مزاحمت و توهین و افتراء در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهمان را که زن و شوهر بودند، شناسایی کردند.

سرهنگ فرهودی ادامه داد: مجرمان که دارای نسبت خویشاوندی باشاکی بودند، انگیزه خود از ایجاد مزاحمت و ارسال صدا‌های ضبط شده توهین‌آمیز به شاکی را، وجود اختلافات خانوادگی درگذشته و وجود سوءظن نسبت به شاکی عنوان کردند.

به گفته او، متهمان پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

کارشناس ارشد پلیس فتا به کاربران گوشزد کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و ... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان خاطر‌نشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار