آموزش و فرهنگ سازی دو رکن اصلی پیشگیری از وقوع تصادفات

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: آموزش قوانین و مقررات رانندگی و فرهنگ سازی آن از طریق دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها دو رکن اصلی پیشگیری از وقوع تصادفات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در نشستی که با حضور سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رییس پلیس راه شمال فارس و سرهنگ حمید افرامن رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در مرکز صدا و سیمای استان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده بهینه از رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر بوده و هزینه جرم را کاهش می‌دهد.

او ادامه داد: رادیو و تلویزیون در کنار اقدامات انتظامی برای کاهش تصادفات جاده‌ای می‌تواند اثرگذاری مطلوب و موثری داشته باشد و در این مسیر اگر بتوانیم حتی جان یک نفر را نجات داده و خانواده‌ای را از داغدارشدن نجات دهیم کارخود را به خوبی انجام داده ایم.

سهرابی با تأکید بر تعامل بیشتر مجموعه فرماندهی انتظامی استان فارس با صدا و سیما، گفت: ساختن پلیس درونی در افراد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در اقشار مختلف، امری لازم و ضروری است و سایر سازمان‌ها نیز در این خصوص باید به پلیس کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار