امید خبر داد؛

تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از بیمه شدن قالیبافان با تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه جامع مزیت سنجی شغلی اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) و در حوزه اشتغال و توانمندسازی جای این سامانه برای مددجویان خالی بود.

او با بیان اینکه کار‌های خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه مشاغل هر منطقه بر اساس آن احصا خواهند شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۹۸ درصد از وام‌های دریافتی مددجویان به موقع بازپرداخت می‌شود؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به اشرافی که دارد می‌تواند پایگاه اصلی کمک به نیازمندان غیر از حوزه کاری خود باشد.

امید افزود: ۲۲ هزار میلیارد تومان برای روستا‌ها مصوب شده که در ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

او گفت: از محل تسهیلات نرخ بیکاری ایران از رقم ۸.۷ به ۷.۴ رسیده که کاهش بیش از یک درصدی را داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ می‌توان گفت که به نقطه صفر مهاجرت روستا‌ها به شهر‌ها رسیده‌ایم، گفت: اگر منابع روستایی را بتوانیم به موقع دریافت و پرداخت کنیم، می‌توانیم فرصت‌های جدیدی در روستا‌ها ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه ۶۰۰ هزار قالیباف بیمه نداشتند، گفت: به بیمه‌شدگان قالیباف یک میلیون و نیم نفر اضافه شده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این بخش به طور ۱۰۰ درصد از طرف دولت تخصیص داده شد و تا یک سال آینده بیمه آن‌ها را پرداخت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار