آغاز فعالیت ۸۰ تیم گشت ویژه کرونا در فارس

معاون استاندار فارس گفت: با افزایش موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها بر اثر کروناویروس طی هفته‌های اخیر، گشت ویژه کرونا و الزامات بهداشت محیط در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور معاون استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تصویب محدودیت‌هایی از ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ گفت: برای کامل و دقیق بودن انجام محدودیت‌های کرونایی در استان، گشت‌های ویژه کرونا و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در استان از امروز، یازدهم آبان راه اندازی شد.

او افزود: مدیران کل دستگاه‌ها و روسای سازمان‌ها باید برای رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط کار و واحد‌های تحت پوشش خود تلاش کنند و نظارت جدی بر مجموعه خود داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف در ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی، با مسوولان و مدیران آن مجموعه برخورد قانونی می‌شود.

او ادامه داد: گشت‌های ویژه کروناویروس با هدف کمک به کادر سلامت، پیشگیری از شیوع کروناویروس و حفظ سلامتی مردم استان راه اندازی شده و در ۳۶ شهرستان استان فعالیت دارد.

معاون استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: گشت‌های ویژه کرونا با همکاری استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره تعزیرات راه اندازی شده است.

قاسم پور با اشاره به بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و مشاغل و صدور بیش از ۱۰ هزار اخطار برای واحد‌های متخلف از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، اظهار کرد: در این مدت ۶ هزار و ۶۶ واحد متخلف نیز تعطیل شد که نشان از جدی بودن ستاد استانی مدیریت کرونا دارد.

قاسم پور تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت، ۱۳۷ حمل و نقل خدمات شهرداری و ۱۱۱ سامانه سامد استانداری تماس بگیرند.

ابتکار فارس در راه اندازی گشت‌های نظارتی مقابله با کروناویروس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز تشکیل گشت‌های ویژه کرونا را یکی از ابتکارات استان فارس برشمرد و گفت: در موج اول و دوم کرونا تحت نظارت بازرسی استانداری فارس و با همکاری کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، مراجع قضایی و سازمان‌های مرتبط، بیش از ۸۰ تیم بازرسی تشکیل شده که عملکرد مطلوبی برای نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پیشگیری از کروناویروس داشته اند.

عبدالرسول همتی افزود: با اوج گیری دوباره کروناویروس در استان، تیم‌های نظارتی تقویت شد که از امروز ۸۰ تیم در استان به صورت شبانه روزی آغاز به کار کرده است و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، واحد صنفی متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل می‌شود.

او ادامه داد: همچنین هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌هایی که گنجایش ظرفیت بالای مراجعه کننده را ندارد، در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل می‌شود.

همتی توصیه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و همه اصناف و مشاغل، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار