معاون سیاسی وزیر کشور:

در تدارک انتخاباتی متناسب با شرایط کرونایی هستیم/ احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات

جمال عرف گفت:در تلاشیم چند دوره انتخابات آینده را متناسب با شرایط کرونایی برگزار کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور،پیش از ظهر امروز در حاشیه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: در انتخابات سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و دو میان دوره‌ای مجلس داریم.

عرف  با بیان اینکه در حال حاضر در تقویم برنامه میان دوره مجلس هستیم افزود: از اسفند ماه تقویم انتخابات ریاست جمهوری و سپس شورا‌ها و میان دوره‌ای آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه وزارت کشور همه تمهیدات لازم را فراهم می‌کند بیان کرد: مهمترین مسئله‌ای که در این دوره از انتخابات به نسبت سایر دوره‌ها خواهیم داشت بحث کرونا و پروتکل‌های بهداشتی است.

عرف با اشاره به اینکه از همه تجاربی که سایر کشور‌ها در بحث انتخابات خود استفاده کردند بهره خواهیم گرفت تصریح کرد: چیزی که برای ما مهم است بحث‌های تکنیکال پروتکل‌ها است که بررسی می‌کنیم تا مردم با خیال راحت وارد صندوق‌ها شوند و انتخاب خوبی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه با شورای نگهبان جلساتی برگزار می‌شود تا بتوانیم انتخابات را به صورت کاملا الکترونیکی برگزار کنیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر قانونی از گذشته داریم و به دلیل اینکه طرح مجلس به قانون تبدیل نشده و ابلاغ نشده است همان طرح قدیمی مبنای کار ما است و بر این اساس در یازدهم و دوازدهم اسفندماه ستاد انتخابات با دستور رئیس جمهور و وزیر کشور آغاز به کار می‌کند و ثبت نام‌ها انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: اگر طرح مجلس به قانون مبدل شود و در زمان لازم به ما برسد در تقویم‌مان تغییراتی اتفاق خواهد افتاد و حدود ۳ ماه جلوتر خواهیم آمد.

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار