حجت الاسلام مظفری خبر داد؛

صلح و سازش در بیش از ۵۰۰ پرونده قتل با ورود شورا‌های حل اختلاف

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: سال گذشته با ورود شورا‌های حل اختلاف بیش از ۵۰۰ پرونده قتل منجر به مصالحه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس سابق شوراهاى حل اختلاف کشور و معاون قضایی قوه قضاییه در نشست خبری که امروز (یکشنبه هجدهم آبان ماه) به مناسبت سالروز تشکیل مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد، اظهار کرد: تا از نزدیک با شورا‌های حل اختلاف مواجه نشوید نمی‌توانید آن را درک کنید.

وی ادامه داد: ظرفیت شورا‌های حل اختلاف بسیار عظیم و در اختیار مردم و قوه قضاییه است، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و از این ظرفیت سنجی سال گذشته به طور کامل استفاده نشد.

مظفری گفت: به لحاظ آمار از روسای کل خواسته شد تا از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف بهره بیشتر ببرند، این شورا‌ها بازوان قدرتمند قوه قضاییه هستند و سابقه الهی دارند.

رئیس سابق شورای حل اختلاف گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در بیش از ۵۰۰ پرونده قتل ورود پیدا کردند و این پرونده‌ها به مصالحه کشیده شد.

وی با اشاره به رسالت شورا‌های حل اختلاف تصریح کرد: یکی از رسالت‌های شورا‌های حل اختلاف این است که فرهنگ صلح و سازش را در جامعه افزایش دهد، اما متأسفانه این فرهنگ هم اکنون مورد غفلت قرار گرفته است و این فرهنگ باید احیا شود.

مظفری با اشاره به بودجه شورا‌های حل اختلاف گفت: در حوزه بودجه شورا‌های حل اختلاف بسیار فریاد زدیم، اما متأسفانه دولت هیچگاه آنچه که باید حق شورا‌ها را نداد، اما خوشبختانه سال گذشته ریل گذاری به نتیجه رسید و کمک کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بودجه شورا‌ها به وضعیت مطلوبی رسید و مهمتر از همه لایحه شورا‌های حل اختلاف است.

وی ادامه داد: البته آموزش فنون روز صلح و سازش هم موضوع مهمی است و می‌توان از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اين صلح و سازش قاتلا و جنايتكارا مورد تأييد صهيونيستا و آمريكاست
آخرین اخبار