محدودیت‌های یک ماهه کرونایی در ۶ شهرستان آذربایجان‌شرقی اعمال می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی از اعمال محدودیت‌های کرونایی در تبریز و پنج شهرستان دیگر از روز سه شنبه برابر با ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه خبر داد و گفت: در شهرستان‌های میانه، مراغه، مرند، اهر و چارایماق نیز این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کروناگفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی طبق آمار‌های ثبت شده از مبتلایان و فوت شدگان نه وضعیت بسیار خطرناک دارد و نه دارای شرایط خوب است و بدون تردید با حاکم شدن سرمای هوا و بروز مشکلات بهداشتی و درمانی و نیز افزایش سرماخوردگی‌ها بر آمار کرونایی‌های استان افزوده خواهد شد.

او افزود: بر همین اساس باید از هم اکنون کمربند‌ها را محکم کنیم و با اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای کامل قوانین مربوطه به ویژه از سوی اتحادیه صنوف درباره تعطیلی بخشی از صنف ها، برای مقابله با کرونا از آمادگی کامل برخوردار شویم که در این راه تعامل و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی بسیار ضروری است.

اوبا اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ادامه داد: در حال حاضر هیچ دارو و واکسن قطعی برای مقابله با ویروس کرونا کشف نشده است و بر همین اساس استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وضوابط بهداشتی اصلی‌ترین عامل در قطع زنجیره بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به شمار می‌آید.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رفتار ویروس کویید ۱۹ در مقایسه با ماه‌های نخستین سال تفاوت اساسی و بسیار داشته است، افزود: تعداد فوتی‌های روزانه بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال به ویژه ایام عید نوروز از سه تا هشت نفر روزانه به ۲۰ تا ۲۵ نفر رسیده است که جای نگرانی دارد.

پورمحمدی روند فعلی آمار مبتلایان به کرونا در استان را رو به افزایش اعلام کرد و گفت: طی هفته‌های اخیر نیز با افزایش ملایم تعداد مبتلایان به کرونا مواجه هستیم.

اواز افزایش تعداد مبتلایان خانوادگی به کرونا در استان خبر داد و با تاکید بر روشن گری رسانه‌ها در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه آلودگی به کرونا در روستا‌های استان نیز در حال افزایش است که باید رسانه‌های گروهی به مدد استانداری و ستاد مقابله با کرونا آمده و خانواده‌ها را از خطرات جانی کرونا ناشی از تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی آگاه کنند.

او تشدید نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در سطح استان را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی، اتحادیه‌ها، اصناف و بازرسی سازمان صمت، بیشتر از گذشته بر روند رعایت ضوابط بهداشتی در جامعه، نظارت کرده و با هنجارشکنان و تهدیدکنندگان سلامت و امنیت جامعه، برابر با ضوابط و قوانین برخورد کنند.

او همچنین پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای ترخیص تمامی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی از گمرکات را خواستار شد و اضافه کرد: باید همه با هم تلاش کنیم که مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در ارتباط با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی همچون اکسیژن و دستگاه ونتیلاتور برای درمان بیماران کرونایی خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار