ساخت خودرو تمام برقی توسط لوتوس با قدرت ۷۵۰ اسب بخار

شرکت لوتوس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ اولین خودرو خود با موتور تمام برقی را معرفی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی لوتوس SUV قرار است در سال ۲۰۲۲ معرفی و به جای استفاده از پیشرانه هیبریدی، از موتور کاملا الکتریکی در آن استفاده شود. تولید این خودرو نیز در چین متمرکز خواهد شد، جایی که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی همچنان بالا است.


بیشتر بخوانید


پروژه ساخت خودروی SUV که زیر نظر رئیس سابق لوتوس، ژان مارک گالس آغاز شده بود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. در آن زمان، هدف اصلی این بود که ابتدا این مدل را با پیشرانه بنزینی-الکتریکی با عملکرد بالا مانند مدل‌های استفاده شده توسط مارک‌های خواهر و برادر Geely Polestar به بازار عرضه کنند.

عرضه لوتوس SUV الکتریکی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار در سال ۲۰۲۲

با این حال، بازار خرید خودرو‌های EV به مراتب کمتر از زمان فعلی بود، به ویژه در کشور‌هایی مانند چین، که در سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیون اتومبیل الکتریکی در آن فروخته شد و انگیزه‌های تشویق مردم به EVS همچنان بالا است. چیزی که روشن است این موضوع است که Geely تصمیم برای ساخت موتور احتراقی SUV لوتوس را لغو کرد تا نسخه تمام الکتریکی آن را بسازد.

لوتوس می‌خواهد رشد و ارتقای این مدل جدید را به ویژه در مکان‌هایی مانند چین و ایالات متحده هدایت کند. هدف اولیه فروش سه برابر بیشتر از امسال در سال آینده و هدف نهایی افزایش فروش لوتوس از ۱۵۰۰ به ۵۰۰۰ دستگاه است.

عرضه خودروی Esprit

اولین قدم بزرگ این برنامه افزایش حجم موتور خودروی جدید Esprit است، یک خودروی اسپرت هیبریدی موتور V6 که سال آینده به بازار عرضه می‌شود. با استقرار پایگاه لوتوس در نورفولک انگلیس، SUV می‌تواند از نظر تئوری در ابتدا آنجا ساخته شود، زیرا ظرفیت در آنجا ۱۰ هزار اتومبیل در سال است.

در عوض، جیلی تلاش خواهد کرد تا از ظرفیت اقتصادی بیشتر و هزینه‌های کمتری که در کارخانه ۱ میلیارد پوندی که اخیراً در ووهان چین با ظرفیت ساخت ۱۵۰هزار خودرو سالانه به پایان رسیده، استفاده کند.

عرضه لوتوس SUV الکتریکی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار در سال ۲۰۲۲

بسته به تقاضا ممکن است سایر کارخانه‌های جیلی در سراسر دنیا نیز بتوانند SUV تولید کنند. گفته می‌شود که لوتوس روی استفاده از مواد SUV بسیار کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که حتی باتری با وزن مناسب در هسته اصلی آن باقی بماند. در سال ۲۰۱۷، رئیس طراحی جیلی، پیتر هوربری اعتراف کرد که SUV هرگز به اندازه Evora سبک نخواهد بود.

موتور خوروهای جدید لوتوس

با توجه به اینکه وزن تسلا مدل X در فرم پرواز برتر P100D کمی بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم است، لوتوس با SUV خود می‌تواند مارک دوگانه‌ای را هدف قرار دهد.

این سطح پیشرانه مورد انتظار را بیش از حد کافی خواهد کرد. گفته شده که دو مدل مختلف از این خودرو عرضه خواهد شد: یک مدل پایه که از یک پیشرانه با موتور الکتریکی دوگانه با ۶۰۰ اسب بخار نزدیک می‌شود و یک نمونه پرچمدار با قدرت ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور بالاتر.

عرضه لوتوس SUV الکتریکی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار در سال ۲۰۲۲

لوتوس از اظهار نظر در مورد SUV امتناع ورزید، اما گفت که این شرکت به دلیل ادامه سرمایه گذاری قابل توجهی آینده‌ای بسیار درخشان دارد و تمرکزش روی ارائه بهترین اتومبیل‌ها در جهان است.

پیش از شروع فروش در سال ۲۰۲۳، یک رویداد رونمایی برای SUV لوتوس در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. قیمت گذاری این خودرو نیز قرار است مناسب و بر اساس قیمت سایر خودروهای هم رده خود باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.