رشد حدود ۵ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۴.۸۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۸۵ درصد افزایش یافت.

او افزود:در این مدت بیش از ۶ میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۸۸۱ هزار کیلو وات ساعت انرژی در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد.

نعمتی گفت: ۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۱۳۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص هم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۸۵ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۷۷.۶۳ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و ۲۲.۳۷ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی در این مدت بدست آمده است، افزود: در این هفت ماه ۶۰.۴ درصد انرژی تعهدی نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.