۲۰ شیرخواره اصفهانی دارای معلولیت در صف انتظار فرزندخواندگی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: از ۳۲ شیرخواره ای که در تنها شیرخوارگاه استان اصفهان نگهداری می شوند بالغ بر ۲۰ شیرخواره نیاز به پیگیری های درمانی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی ناجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به روز فرزندخواندگی اظهار داشت: در استان اصفهان به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ شیرخواره روزانه به شیرخوارگاه اصفهان برای حمایت و نگهداری با حکم قضائی تحویل داده می‌شود.

او افزود: حضانت شیرخواره‌ها به صورت امین موقت و با حکم قضائی به دولت واگذار می‌شود، اما اگر خانواده زیستی کودک شرایط نگهداری را احراز کند می‌تواند سرپرستی کودک را برعهده گیرد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به امکان سپرد حضانت شیرخواره‌ها به خانواده‌های جایگزین تصریح کرد: منظور از خانواده جایگزین، افرادی هستند که داوطلب فرزندخواندگی هستند.

او با اشاره به فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اقبال خانواده‌های فرزندپذیر برای نگهداری از کودکان دارای معلولیت افزایش یافته است چراکه زوجین صاحب فرزند هم می‌توانند این کودکان را به فرزندی قبول کنند.

ناجی اعلام کرد: از ۳۲ شیرخواره‌ای که در تنها شیرخوارگاه استان اصفهان نگهداری می‌شوند بالغ بر ۲۰ شیرخواره نیاز به پیگیری‌های درمانی دارند و یا از نوعی معلولیت رنج می‌برند که به صورت امین موقت به متقاضیان واگذار می‌شوند.

او افزود: دختران مجرد هم می‌توانند شیرخواره‌های دختر را به فرزندخواندگی قبول کنند، اما اولویت با زوجین متقاضی فرزندخواندگی است.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.