شاهرخی خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم توانبخشی/ هزینه خدمات توانبخشی افزایش چندانی نداشت

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: قیمت لوازم توانبخشی نسبت به سال گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار ۵۰ درصد افزوده شده است.

امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین لوازم توانبخشی برای مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: کمک‌های موردی برای جبران نواقص لوازم توانبخشی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: بیشتر از این به دنبال آن هستیم که با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تجهیزات توانبخشی را برای مددجویان بهزیستی تهیه کنیم تا هزینه این لوازم برای مددجویان کاهش یابد، که در این خصوص مراوداتی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مراجعات مددجویان برای دریافت لوازم توانبخشی بعد از آن که سهمیه خود را دریافت می‌کنند کم است، افزود: معمولاً مددجویانی که لوازم توانبخشی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و دچار هزینه گزاف هستند به بهزیستی مراجعه می‌کنند، که سعی کردیم در این زمینه کمک‌هایی را داشته باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه مراکز دولتی سازمان بهزیستی تجهیزات توانبخشی مناسبی دارند که جوابگوی نیاز مددجویان است، ادامه داد: لوازم توانبخشی برای مددجویانی که در مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی هستند، توسط خود موسسه تهیه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان کرد: مراکز توانبخشی دولتی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، لوازم توانبخشی را برای مددجویان، از طریق یارانه‌ای که به آن‌ها تعلق میگیرد تهیه می‌کنند و سهمیه‌ها بر اساس موارد قانونی است که از طرف ستاد بهزیستی کل کشور ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت لوازم توانبخشی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و می‌توان به طور متوسط بگوییم که قیمت لوازم توانبخشی نسبت به سال گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار ۵۰ درصد افزوده شده است، خاطرنشان کرد: هزینه خدمات متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است بلکه فقط هزینه خدمات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ویلچر آشغالی و بی کیفیت شده 3میلیون بهزیستی 800تومن میده اونم هر 5سال یه بار
آخرین اخبار