به دنبال تصویب ورود خودرو به بورس کالا؛

شیوه جدید خرید و فروش خودرو مشخص شد/ کاهش قیمت در راه است!

موضوع ورود خودروسازان به بورس سری دراز دارد و تاکنون با موافقت ها و مخالفت های بسیاری مواجه شده است؛ اما گویا امروز این طرح در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, موضوع ورود خودروسازان به بازار سرمایه مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده و مردم منتظرند با ورود صنعت خودرو به بورس، این بازار متعادل شود.

امروز روح الله ایزدخواه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام خود با تائید ورود خودروسازان به بورس نوشت: کلیات  طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد.  رویکرد اصلی این طرح مبتنی بر عرضه تنظیم شده خودرو در بورس کالا است.ورود خودروسازن به بورس, موجب کاهش قیمت خودرو می شود؟

این طرح با موافقت و مخالفت‌های مختلف و بسیاری مواجه شد. برخی از کارشناسان معتقدند عرضه خودرو در بورس کالا، فروش خودروسازان را شفاف‌تر و منجر به کشف قیمت می‌شود. برخی دیگر با اعلام مخالفت خود می‌گویند:" فروش خودرو در بورس به طور عملی خودرو را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل می‌کند نه مصرفی! "

عرضه خودرو در بورس مشکلاتی دارد!

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان,  در خصوص عرضه خودرو در بورس، گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص عرضه خودرو در بورس، تابع تصمیماتی است که در سیاست کلان گرفته می شود. 

او با تاکید بر اینکه امروز هیچ تصمیم قطعی برای عرضه خودرو در بورس گرفته نشده است، ادامه داد: بحث های کارشناسی و جلسات متعددی برای عرضه خودرو در بورس برگزار شده است اما هنوز هیچ تصمیم قطعی برای عرضه خودرو در بورس گرفته نشده است. حسن هایی از این کار می توان متصور بود اما از طرفی ممکن است مشکلاتی هم به وجود آورد. در مجموع هنوز جمع بندی های لازم در این خصوص گرفته نشده است و باید اجازه داد که فرآیندهای کارشناسی انجام شود.

سایت‌هایی که بازار خودرو را جهت می‌دهد!

صفاری مشاور رئیس شورای رقابت و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، معدن و تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص می‌گوید: زمانی که بازار خودرو دچار تحریم شد، تولید این کالا در کشور با مشکل رو به رو شد. از طرفی حجم نقدینگی افزایش پیدا کرد و تقاضای کاذب  به همراه سوداگری وارد بازار شد. زمانی که شورای رقابت در قیمت گذاری دخالت داشت، قیمت خودرو روند تعادلی در پیش گرفته بود.

وی ادامه داد: اگر در خاطرتان باشد سال ۹۶ برای خرید ۱۰۰ هزار خودروی موجود در انبار‌ها مجبور به ارائه وام به مردم شدیم. تحریم‌ها تولیدات  را کاهش داد. از آن طرف انگیزه سوداگری و دلالی را برای برخی از افراد ایجاد کرد. هرچه پول وارد بازار شود و تولید پاسخگوی نیاز‌های متقاضیان خودرو نباشد، بین قیمت منصفانه شورای رقابت با قیمت بازار اختلاف بسیاری ایجاد می‌کند و موجب نارضایتی مردم شد.

برنده شدگان قرعه کشی‌های خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند!

صفاری بیان کرد: طبق بررسی‌ها بیش از ۹۰ درصد افرادی که در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، از طریق مبایعه نامه اقدام به فروش خودروی خود می‌کنند. نحوه قیمت گذاری در بازار به این گونه است که برخی از سایت‌ها قیمت‌های خودرو را روز به روز طبق سلیقه خود تعیین و منتشر می‌کنند. در این میان ناظری برای این سایت‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما نیازمند یک بستر برای قیمت گذاری عرضه و تقاضا خودرو هستیم. با توجه به آنکه بورس، بازاری شفاف بوده و رانت در آن وجود ندارد، بورس کالا محلی برای کشف قیمت برند‌های پر تیراژ تولید کنند‌ه های خودرو است. این کشف قیمت با قیمت‌های منصفانه شورای رقابت یکسان نیست. زمانی که تعداد خودرو در جامعه افزایش پیدا می‌کند، هوا آلوده شده و باید حمل و نقل شهری را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند، این اختلاف قیمت وجود دارد. برای حل این مسئله می‌توانیم جلوی واردات خودرو را باز بگذاریم یا کیفیت تولید داخلی را افزایش دهیم. همچنین با بستن سایت‌هایی که در قیمت گذاری نادرست دخالت دارند، می‌توانیم ترمز افزایش قیمت خودرو را بکشیم. ما باید خودرو ساز را موظف کنیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید هفتگی خود را در این بازار بورس کالا عرضه کنند.


بیشتربخوانید:


مشاور رئیس شورای رقابت بیان کرد: اگر مصرف کننده واقعی در قرعه کشی برنده نشود، مجبور به خرید خودرو در بازار آزاد می‌شود. به طور دقیق کشف خودرو در بازار آزاد مشخص نیست. در صورتی که خودرو در بازار بورس کالا عرضه و فرد شرایط لازم اعم از (سن بالای ۱۸ سال، داشتن گواهینامه و نداشتنم خودرو) را داشته باشد، می‌تواند به کارگذار بورس کالا مراجعه کرده و در لیست انتظار برای خرید خودرو قرار بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به آن که در بازار بورس کالا مازاد تقاضا در بازار وجود دارد، اجازه معاملات چندباره به خودرو داده نمی‌شود. روش متعادل کردن قیمت خودرو در بازار بورس به این صورت است که می‌توانیم برای خرید خودروی بیشتر در سال مالیات در نظر گرفته شود. از این رو انگیزه دلالی در بازار خودرو از بین می‌رود.

وی گفت: امروزه منبع بسیاری از آلودگی‌ها در تهران و شهر‌های بزرگ، ضعیف بودن حمل و نقل عمومی در کشور است. اگر بتوانیم مانند کشور‌های اروپایی مانند آلمان (در این کشور هر ۵ سال به ازای قیمت خودرو باید مالیات داده شود) حمل و نقل عمومی را گسترش و مالیات را افزایش دهیم، مردم راغب به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شوند. ما باید در کنار گسترش حمل و نقل عمومی قیمت خودرو را نیز منصفانه تعیین کنیم.

هیچ جای دنیا، خودرو وارد بورس نشده است!

این کارشناس تصریح کرد: در هیچ جای دنیا قرعه کشی برای ماشین وجود ندارد و این طرح از ابداعات مدیران خودروسازی ایران،  جهت جبران کمبود منابع است. موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم، اما موافق عرضه خودرو‌های بالای ۵۰ هزار تیراژ در بازار بورس کالا هستم. اما با عرضه خودرو در بورس کالا، مابه التفاوت قیمت خودرو به دلالان نمی‌رسد بلکه صرف حمل و نقل عمومی می‌شود.

صفاری گفت: در کشور‌های دیگر شاهد چنین امری نبودیم, زیرا کشور‌های دیگر سابقه ممنوع شدن واردات خودرو را نداشته اند. حدود ۲ سالی می‌شود که واردات خودرو در کشور ما ممنوع بوده است. ما به خودوری مصرفی در طبقه پایین اجازه واردات ندادیم؛ بنابراین قیمت خودرو در کشور ما افزایش پیدا کرد. ما جلوی واردات کالای لوکس و دسته دوم را گرفتیم و خودمان را سرگرم به تولید داخلی کردیم.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: در کشورما خودرو نه تنها رقابتی نیست، بلکه انحصاری شده و قدرت انتخاب را از مردم گرفته است. در این بازار انحصاری انتظار کاهش قیمت خودرو را داریم، اما این مسئله درست نیست. اختلاف قیمت بین مرکز ملی رقابت و بازار آزاد نشان دهنده کمبود عرضه توسط تولید کننده‌ها و مازاد تقاضا توسط دلالان است.

ورود خودروسازان به بازار سرمایه  می تواند باعث شفافیت قیمت در بازار شده و از دلالی های کلان خودرو جلوگیری کند.این مسئله درست است که در هیچ جای دنیا خودرو وارد بورس نشده است اما در کشور ما به وضعیت فعلی شاید بهترین راهکار همین باشد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دلال خانه های عصر جدید در همه جای ایران رونق گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
متقاضي
۰۸:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام اگر خدا را مي پرستيد و كمي به فكر هموطنان ضعيف خود هستيد كه با اين گراني كه اكثراً محتاج غذاي خود هستند قيمت كارخانه زمستان ايران خودرو وسايپا را با توجه به كاهش دلار بايد پايين بياوريد چون ماشين منبع درآمد ماست و با اين افزايش قيمت بقيه پولش را نداريم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
دیگه نه میسه خونه خرید نه ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
این قیمت ها نمی واد کاهشی بشه
دلار هم که امد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
ساینا آپشنال ثبت نام و تکمیل وجه کردم امروز سایپا پیام داده ساینا ساده تحویل میده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
شما سر هر ماشین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلون گرون کردین هالا یه ۵۰ تمن کم میکنید میدید دس مردم!! اولا ما احمق هستیم ک میخریم دوما حدقل این قیمت باشه مشکلی نیس ولی حقوق یه فرد معمولی باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون بشه ن ۳ تا ۴ میلیون!!! متاسفانه اینا قیمتا رو میبرن بالا فقط فک کردن مردم با ۳ میلیون تمن حقوق میتونن ماشین بخرن بعدشم شما اگر از خیر ماشین خریدن بگذرید بزارید یکم ارزان تر بشه ب جایی بر نمیخوره وقتی پراید شد ۱۰۰ میلیون هرجا ک نگا میکردی ۱۰ تا پراید صفر بود چون مردم خر هستن پول میدن تا گرون تر نشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۰۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سایتهای قیمت گذاری حتما بسته شود عامل اصلی بحران قیمتها همین سایتها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا دست به چیزی نزنید بیچارهتر میشیم به قرعه کشی راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
آقای نویسنده ماذا فازا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
دلال و دلالی،مساله این است!اقا مالیات ببند طوری که داشتن خودرو واقعی بشه.حتی پارکینگ نگه داشتنش هم هزینه داشته باشهوالبته خرید و فروشش،
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
متاسف تو ارزان شدن اینجوری ک شما و اون بالا نشین ها میگن..اینا قیمت ها رو بردن تو عرش بعدش شما هم واسه حمایت هرروز میگیدقیمت هاامدن پایین ...اونا ۲۰۰ میلیون بردن بالا رو نمیگیر ولی درجا ۲میلیون تا ۵میلیون از اون بالا بردن شون میارن پایین میگید ارزان شد ماشبن
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس.اقتصادی
۰۰:۴۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام.کار.مهم.این.است.که.خودرو.از.انحصاری.بودن.خارج.شود.وتولید.خودرو.سازان.باقیمت.ارزان.مستقیم...بدست.مصرف.کننده.واقعی.برسد.و.تسهیلات.سرمایه.در.گردش.خودرو.سازان.توسط.بانکها.تامین.شود.و.هم.اکنون.هم.تامین.میشود.پیش.فروش.و.بلوکه.کردن.پول.مردم.ممنوع.شود.ناظران.و.بازرسان.و.حسابرسان.از....تولید.خودرو.و.تا.رسیدن.بدست.مصرف.کننده.نظارت...مستقیم.داشته.باشند.و.ابزار.تعین.قیمت.تمام.شده.و....به.قیمت.عادلانه.مستقیم.بدست.مصرف.کننده.برسد....سالانه.همزمان.با.افزایش.حقوق.صاحب.شغل.چه.کارگر.و.چه.کارکنان.دولت.و.شرکتها.و.افزایش.قیمت.کالا...اول.هر.سال.و.نیز.قیمت.خودرو.یکبار.در.اول.سال.مثل.سایر.افزایش.کالا.وحقوق.بگیران.تعین.شود.تا.پایان.سال.افزایشی.نداشته.باشد.در.تمام.موارد.دیگه.نیاز......بورسی.شدن.خودرو.ندارد.این.روش.یاد.شده.افزایش..سالانه.باعث.میشود.قیمت.خودرو.تا.یکسال.مالی.ثابت.باشد.و.این.هزینه.های.زیادی.برای.افزایش.تورم.زا.هم..جلوگیری.میشود.ودست.واسطه.ها.و.سوداگران.گرانی..هم.بسته.میشود.یک.بار.درسال.نرخ.تعین.شود.در.تمام..سطوح.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
آره. ۲۰۰ میلیون گرون میکنید بعد ۲۰ ملیون ارزون میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا حتی از دولت هم قوی تر هستند امروز روز و به کسی جواب پس نمیدهند . گرانی هم زیر سر خود مدیران این دو شرکت است .البته اینها را هم ما میدانیم هم شما
Germany
سید حسین نقیبی
۲۲:۵۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مسبب اصلی گرانی خودرو اول دولت (وزارت صمت) و بعد خودرو سازها که داری هیئت مدیره 200 تا300 نفری از مدیران و رؤسا و بعضا وکلای مجلس هستند میباشد مردم هم این وسط.......؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
آخرین بازمانده
۲۲:۳۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آیاکسی نیست که جلوی این مافیای خودرو ساز رو بگیره
آیا درسته که یک خانواده ایرانی فقیر که از هر نظر ظلم وستم دیده الان از دست خودی هم ظلم ببینه و توحسرت یک ماشین ناچیز باشه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
عجب حرفی کی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دولت اگه راست میگه جلوی واردات رو نگیره بذاره خودروی با کیفیت وارد بازار بشه . اونموقع من دولت را تحسین میکنم گرچه دیگه دلاری برای واردات نیست خدا از دلال ها نگذره .در ضمن من چرا وقتی دلار دارم نباید یک ماشین خوب با قیمت جهانی سوار بشم نه اینکه قیمتهایی که مردم متوسط توخواب هم نمیبینن غیر اط اقازادها و غیره ...خدا جای حق نشسته.
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۲:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هر موقع مسئولین اقتصادی و دولتی حرف از عدالت و توزیع درست میزنن و راه کار ارائه میکنن. وحشت سراپای وجودم را میگیره چون تا بحال این راه کارها فقط باب رانت بیشتر رو باز کرده. بفکر امروز مردم و عاقبت کار خود باشید. جهان تابع نظم خاصی است.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۱۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اگه گمرک واردات خودرو کم بشه قیمتها کاهش پیدا می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
قرعه کشی اینها همه اش سر کاریه
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
شما چقدر ساده هستید، اینا بازار و کارخانه دست خودشونه، حالا هم میخاند قیمت را با بازار یکی کنند، تمام اینا بازیه اگر نه تو دو سال ماشین ده برابر نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خواهشاً وقتی میخواین یه ظلمی در حق این ملت بکنین بیخود شرایط کشور مارو با بقیه کشورهای توسعه یافته مقایسه نکنید. چی در این کشور شبیه کشورهای توسعه یافته است که بقیه چیزهاش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فقط باید دست دلال- قاچاقچیان وابسته به مافیای خودرو سازان را قطع کرد.اما چه کسانی اینکار را انجام بدهند!!! دولت صاحب صنعت!!! مجلس رانت پذیر!!! سازمان حمایت از خودروساز!!! ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز+ خودرو و... باید نخرید نخرید و نخرید.کمر مافیا را مردم می توانند بشکنند.
Iran (Islamic Republic of)
شاه مرادی
۲۰:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اگر شروط واگذاری خودرو دقیق بود ،مشکل فوق پیش نمی آمد، وبدست مصرف کننده می رسید. مثلا دریک مرحله اعلام کنید خانواده های که طی ده سال گذشته از دوخودروساز ،خرید نداشته اند می‌توانند ثبت نام کنند ودر مرحله بعد نه سال ،الی آخر.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۴۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خود خودروسازها قیمت رو بالا میبره با دولت الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۹:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
افزایش قیمت یا کاهش قیمت

حناتون دیگه رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تمام حرف های این دولت همش دروغه .من تمام قرعه کشی ها رو ثبت نام کردم .همه شرایط راهم دارم .ولی یک بار هم اسمم درنیومد.علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
انشالله ارزون بشه همه جوونا به ارزشون برسند قیمت متعادل بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۷:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
باسلام، درمورد اینکه ببینند که واقعأ خودرو بدست مصرف کننده میرسه یانه،باگرفتن استعلام ازکدملی ثبت‌نام کنندهامیتونند بفهمندکه دلال هستندیا کارگر، کارمند هستند، برای مصرف شخصی وزیرپایه خانواده میخواهند.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۷:۴۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
حداقل فایده اشنایی بیشتر مردم با بورس خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
پول دولتی مفت( پول نفت) ما رو بیچاره کرده! چطور یه بخش خصوصی میتونه از صفر شروع کنه و کلی شعبه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
واقعا بخودم افتخارمیکنم تو این کشور زندگی میکنم!!
اروپایی ها بحال من غبطه میخورن والاااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همین ثبت نام و طرح ویژه ی شما میشناسم 8..10 میلیون تومن میگیرن که اسمتونو تو قرعه کشی در بیاد... اینم از قرعه کشیای فوق العادتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
درسته. در راهه.. منتهی از همون مسیری که بدلیل کرونا جاده اش بسته میشه یا کوه ریزش میکنه و این راهو میبنده. مثل همیشه.. البته فک کنم منظور از افت قیمت همون 1 میلیون 2 میلیونی باشه که 2 روز میمونه و دوباره 10 .. 15 میلیون دیگه بالا میره. خدا خیرتون بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام کل کارهای فروش خودرو براساس نزولخورها ورباخوارها برنامه نویسی شدهاست اگر واقعا میخواستند جلوکیری کنند وبه حق کارکنند اعلام میکردند کسانیکه از خودرو سازها ماشین نخریدند حق خرید ماشین دارند وهمینجور از جهل سال کم میکردند تا به دست مصرف کننده بهرسد نه اینکه سه سال اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دوست عزیز شمای ک هر سه ماه یکبار ۳۰میلیون میکشین رو ماشین ..
چطوری میخواین قیمتارو کنترل کنین..
شما باید قیمتو بیارین پایین تا بازار کنترل بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا از عدم تحویل ماشین های ثبت نامی خصوصا از سایپا گزارش تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
جالبه به جای اینکه به فکر بهبود کیفیت و تعداد خودرو های تولیدی به فکر مالیات های سنگین هستند د آخه بی وجود این خراب شده چیش مثل آلمانه که میخوای مالیات بر خودرو را چندهزار برابر کنید ماشیناتون کیفیت اونجا رو داره یا درآمد مردم بیچاره مثل مردم آلمانه ؟؟؟،به یزدان که گر ما خرد داشتیم. کجا این سرانجام بد داشتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۵:۴۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هر کالائیکه درداخل به میزان نیاز بازار تولید نمیشودباید برای کنرل قیمت از خارج نیاز بازار را رفع نمود والسلام
United Arab Emirates
Shamim
۱۵:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
گمان کنم ارزونی نزدیکه چونکه انتخابات نزدیکه و روز انتخابات هم مردم ارزش دارن البته فقط همون روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ای کاش فقط یکبار فقط یکبار همه باهم متحد میشدیم و هیچ کس برای سه ماه خودرو نمیخرید. آن وقت میفهمید که مصرف کننده چه قدرتی داره!
حیف که تحمل یه ذره سختی رو نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آخه دوست خوبم ما که نمیخوریم یعنی اصلا بما و شما نمیفروشن. این دلال‌ها خودشون هستن که می‌خرن خدانشناسها.
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمدی
۱۵:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دلال خود آقایون هستند والسلام ، بنده محتاج یه خودرو هستم یه دونه کوییک اس برنده شدم که اونم علاوه بر اینکه قیمت کارخونه افزایش یافته که هیچ دعوتنامه هم ارسال نشده دیگه ، این آقایون مسئول هر روز یه چیزجدید میگن ، تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام مقصر خود شماهستید طبق اصل نود قانون اساسی میتوانی درکمیسیون اصل نود قوه قضائیه سازمان بازرسی دیوان عدالت وحتا سازمان ملل شکایت کنی شکایت راحت واسان شکایت نمیکنید به نام قانون حق وعدالترا پایمال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خخخ شکایت...شکایت از کدخدا پیش خود کدخدا..حرفا میزنین مگه این مملکت قانون داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ای خودرو که احترام و معرفت برا کوچیک بزرگ نزاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خوب مردمو سرکار گذاشتین.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هنوز این طرح قبول نشده با حرفش بازار افزایش پیدا کرو آخه یه دلال بی سوادم‌میدونه این طرح باعث افزایش قیمت خودرو میشه یعنی به سود خودروساز و به ضرر مصرف کننده لطفا شواری نگهبان این طرحو رد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
شورای نگهبان خودش شریکه با این خدانشناسها.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۴:۵۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اگه تا حالا یک تصمیم از مسعولین دولت را دیده اید که به نفع مردم عادی باشد پس منتظر باشید تا باز تصمیم بگیرن من که تا حالا تصمیمی که به سود مردم عادی باشد ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
برادر اینا این ملتو برده خودشون میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من کلی اسم نوشتم یه ماشینم بنامم در نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
وقتی از ارزونی حرف میزنید تمام تن و بدن من میلرزه خدا شاهده نه اینکه چشم ارزونی نداشته باشما
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۴:۳۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
میخواستم بدونم چه کارمان شبیه سایر کشورهای دنیا است! که موضوع خودرو و ورود آن در بورس بخواهد شبیه سایر کشورهای دنیا باشد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
این ادا ها چیه،بابا تا یه چیزی گرون میشه با واردات حلش میکنند،خودرو هم باید آزاد بشه ، ما چه گناهی داریم سوار این لگن های بی کیفیت بشیم، این همه آدم تو جاده ها دارن میمیرن وقطع عضو میشن ،مسئولین همه دستشون به خون این ملت بیچاره آلودس
Iran (Islamic Republic of)
دکتر آذر هاشمی
۱۴:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من یک ۲۰۶ مدل هشتادو یک دارم که تاحالا بیست ملیون خرجش کردم چون پول ندارم یک ماشین صفر مثل ۴۰۵ یا سمند یا پژو پارس بخرم و ماشینم فقط بدرد داخل شهر میخوره و اگه جاهایی بخوام برم مثل پرند که تو دانشگاه اونجا تدریس میکنم با اسنپ میرم و هر دفعه ۱۴۰ هزار تومن پول اسنپ میدم واقعا چرا کاری نمیکنید که من که دکتر و استاد دانشگاه هستم بتونم یک ماشین صفر و نو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو باید به سال91و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است متاسفم بر وزیری که نیامده میخواهد خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی30 سال پیش را گران کند از وزیری که بچه هایش در خارج زندگی میکنند نباید انتظاری جز این داشت،باتوجه به داخلی سازی بسیاری قطعات و کاهش ارزبری قیمتها باید روز به روز کاهش یابد،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
نیلو کریمی
۱۴:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
توروخدا فقط به خانواده هایی که خودرو ندارن بدید.
چند ن
Iran (Islamic Republic of)
an
۱۴:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مشخص است که رانت بزرگ و دلالی بزرگ را خود خودروسازهای داخلی با چراغ سبز دولت پیش میبرند ،وگرنه اگر این قیمتهای بازار کاذب است که واقعاً هم هست، چرا خودروسازها یه گام عقب تر از بازار پیش میروند و دولت هم نه کار به کنترل قیمت داره نه به دلال نه به خودروساز نه موج گرونی و هر سه ماه افزایش میدهند ،اگر به خاطر تحریم و دلار است و اگر روزی تحریمها برداشته شد و دلار هم پایین آمد که خواهد شد، خودرو ساز هم هر سه ماه 30درصد ارزان خواهد کرد؟
-
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تا خوورو انحصاری باشه و واردات خورو به داخل ممنوع و کاهش تولید باعث میشه روز به روز کیفیت خودرو پایین و افزایش قیمتها شاهدیم و همچنین پیش فروشهای الکلی و ما هیچ تصمیمی برای خرید خودرو نداریم یعنی الان پیش خرید میکنیم و بعد از یک یا دوسال نوع خودرو عوض و همچنین قیکت خورو چند برابر افزایش پیدا میکنه...

و تا زمانی که ما خودرو رو به سرمایه نگاه کنیم همین آش هست و کاسه
باید خورو رو به عنوان کالای مصرفی نگاه کرد نه سرمایه ایی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
کاش مردم فقط نخرند...همین!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مگر بورس شما نبود که کارخانه تعطیل شده هپکو ارزش سهامش صدها برابر شد و وقتی پول ملت را جمع کردید قیمتش را هزار برابر کاهش دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همه چیز با قیمت پراید حساب میکنند .فردا میگن چون پراید گرون شدهمن هم خونه .زمین .خورکی .ووووووو.باید گرون کنم .چون گرونی شروع شده .لطفا زودتر جلوی گرونی رو مردم با نخریدن بگیرند .ن دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تا وقتی شورای رقابت رفیق خودرو سازان است ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان از خودرو سازان حمایت می کند.و ناظران بر خودرو سازان نیز خودشان عضو هیات مدیره آنها هستند.توقع معجزه نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اقا چرا مشکلو پیچیده میکنین فقط کافیه وارداتو ازاد بزارین با همون گمرکی که از واردات غذای سگ و گربه میگیرین اونوقت میبینین که خودرو ساز ها ماشیناشونو با اقسات و تخفیف های بالا میفروشن اونوقته که میبینید کیفیت خودرو های داخل برای رقابت با خارج چگونه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دقیقأأأأ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
یکی از عوامل گرانی خودرو کمبود عرضه و عامل بعدی دلالی یه عده هست.
برای حل مشکل باید عرضه زیاد بشه و هم برای کسانی که از یه مقدار معین بیشتر خودرو میخرن(مثلا بیشتر از یکی در سال)مالیات سنگین بزارن درست مثل همه جای دنیا.بقیه طرح های منداوردی هیچ نتیجه ای نداره به غیر از خرابتر کردن اوضاع موجود.
به هر دری میزنن که از افراد دلال وکسایی که پول های باد اورده به دست میارن مالیات گرفته نشه خوب چرا؟فقط یه علت میتونه داشته باشه و اگه علتش اون باشه این اوضاع هیچ وقت درست نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تنها امید مردم شورای نگهبان و قوه قضاییه هستن لطفا مارو نا امید نکنید و با این رانت و طرح خودروسازان که حقوق مصرف کننده هارو نادیده میگیرن و بفکر جیبشان افتادند رد کنید و قوه قضاییه ورود کنه در قضییه افزایش بی رویه قیمت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
جوک نگو. شورای نگهبان اگه امید مردم بود طرح کالابرگ رو رد نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد بشود
البته اولویت با خودروهای ارزان قیمت باشد که عامه مردم از آن بهره ببرند و ماشین های کار از وانت تاکامیونت و کامیون.البته این داستان مانند اینست که شتر بیند در خواب پنبه دانه کهی لپ لپ خورد که دانه دانه. تا رانت و اژدهای انحصار در بخش خودرو خوابیده کسی جرئت عبور از حصار خودرو را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فقط چاره کارنخریدن است وبس.همین دوتا خودرو!!!ساز!!!! تایکسال پیش شرایطی وچکی والتماس می کردندالکی الکی قیمت روبردن بالا مردم ماهم که...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تجربه نشون داده ۱۰۰درصد تصمیمات اقتصادی مملکت به ضرر ملت بوده وطی این ۴۳سال که از عمر انقلاب و نظام گذشته وهر دولت ومجلس و بقیه نهادهای بالاتر وپایینتر در عمل از نظر اقتصادی اصلا به فکر ملت نبودن و یه نمونش همین خودرو که در هیچ کجای دنیا همچین طرحهای مسخره ای وجود نداره ومتاسفانه در این مملکت که تمام مردمش باید در رفاه زندگی کنند بیش از ۸۰درصدشون در فقر هستن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تا زمانی که دلار افزایش داشت به بهانه دلار قیمتو افزایش میدادن حالا که کاهش پیدا کرده به بهانه ضرر خودروسازان میخوان افزایش بدن از برج چهار تا الان قیمترو دوبرابر کردن هنوزم ول کن نیستن چرا مردم باید تقاص نا کار آمدی شمارو بدن نمیتونین تولید کنین تعطیلش کنین چرا باید برای اشتغال ۳۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون فدا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ملت مواظب باشین بورس باز وارد میدان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
شما را به ما خیری نیست شر مرسانین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
40 ساله که مشکل خودرو حل نشده برین دنبال کنترل قیمت تخم مرغ لایحه تصویب کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
ولله اگه اونا واقعی نیسنن چرا مایی که واقعی هستیم صدبار شرکت میکنیم
برنده نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو باید به سال91و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است،متاسفم بر وزیری که نیامده میخواهد خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی30 سال پیش را گران کند از وزیری که بچه هایش در خارج زندگی میکنند نباید انتظاری جز این داشت،باتوجه به داخلی سازی بسیاری قطعات و کاهش ارزبری قیمتها باید روز به روز کاهش یابد،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
Netherlands
یزدان
۱۲:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ای خدامردم کشورهای مختلف چه ماشینی باکیفیت مدرن سوارمیشن مردم ما چه ماشینی سوارمیشن. مردم عراق همسایمان بهترین ماشین باکیفیت عالی مثل انواع تویوتا . بی ام و. بنز . باقیمت ارزان سوارمیشن ماچه سوارمیشن با هزینه زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مگه میشه دزد جلوی خودش سیم خاردار بکشه که نتونه دزدی کنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدهاشم
۱۲:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
در حال حاضر بهترین گزینه برای کاهش قیمت ها این است که در این خودرو سازی ها بسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آقایان مسئول واقعا تشکر با این طرح مسخره تان. کجای دنیا این طرح برای فروش دارند.فقط این کار باعث می‌شود که دلال و واسطه زیاد شود و افراد زیر میز بگیر. به خدا اتفاقی نمی‌افتد اگر کار را به کار بلد بسپارید چون تمام تصمیمات شما ما را بیچاره تر کرده.بدبخت ملت که باید به زور این تصمیمات را عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۲:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هر سری میان یه طرح میدن که چی خودروسازی از ورشکستگی در بیاد وگرنه کی به فکر مردم هست
به اسم مردم به کام مسئولین
به فکرمردم هستید خودروسازی رو از رانت و رانتخواری دربیارید هزینه های که آقازاده دارن میگیرن رو کم کنید مدیران غرب پرست غربگرا رو بندازید بیرون ویزای مسئولین رو بگیرید
خودروسازی یه امیرکبیر میخواد که جمعش کنه
به فکر مردم هستید خودرو اقساطی بدین به مردم هر کی خودرو نداره با یه شرایط آسونتر برسه دست مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
سایپا کجایی
۱۲:۱۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ساینا پلاس چهار ماه هست تکمیل وجه کردم خبری از ماشین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دی۹۸ ثبت نام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
امروز گفته ساینا معمولی تحویل می دهد
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۱۲:۱۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تنها راه کار اینه که وارداتو آزاد کنید و گمرکو پایین بیارید آقا من یه جوانم و دوس دارم ماشین با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشم . چرا اینهمه بدبختی سر ما در میارید .
Iran (Islamic Republic of)
م ن
۱۲:۱۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
معیشت مهم نه گرونی ماشین مستا جری سخت نه گرونی ماشین دولت نمیتونه قیمت مرغ گوشت تخم مرغ یک ماه ثابت نگه داره بعد ماشین باید بیاد پایبن
Iran (Islamic Republic of)
ع ر
۱۲:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مشکل مردم معیشت وگرونی اپارتمان اقای نویسنده اقای کارشناس
نه گرونی ماشین دولت نمیتونه قیمت تخم مرغ یک ماه ثابت نگه داره بعد میگی ماشین بیاد پایین قیمت اپارتمان باید بیا د پایین این مهم گوشت گرون لبنیات گرون پوشاک بچه گرون مرغ گرون گوجه گرون پیاز گرون خرما گرون........
Germany
رجبی
۱۴:۴۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دولت نمیخواد گرونی و تورم رو مهار کنه چون از مردم جداست و فقط بفکر خودشه و نه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هر قاونی که وضع شود و هر تصمیمی که گرفته شود به نفع سرمایه دار و ضرر قشر ضعیف است و این را تا کنون شاهد بوده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
رساندن قیمت کارخانه به قیمت بازار و افزایش آن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
این طرح یک درصد هم به حقوق مصرف کننده توجه نشده و فقط بسود خودروسازها تمام میشه شورای نگهبان قوه قضابیه شما وارد بشین که دارن خونه مردمو میمکن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
این طرح یک درصد هم به حقوق مصرف کننده توجه نشده و فقط بسود خودروسازها تمام میشه شورای نگهبان قوه قضابیه شما وارد بشین که دارن خونه مردمو میمکن
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آقای. کم گوش مردم کن. تحریم تحریم. . .بی مدیریت. ناکارآمدی . بی برنامه گی این چند سال شما . این مشکلات پیش آمد. من نوعی ۳ سال نمیتوانم یک اندک جهیزیه. برای ازدواج . تهیه کنم . قیمتها کسایی. شده . پول اجاره مسکن نمیشه تهیه کرد . دقیقا کجایی..
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۱:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تاز مانی که دلار افزایشی بود به بهنه اون افزایش میدادن الان که کاهشی شده به بهانه بورسو ضرر خودروسازها میخوان افزایش بدن مردم تو تصمیمیاتی که میگیرین کجای کارند
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۱:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خودرو وزرات ضمن مشکل اصلی این بازار آشفته هست .چرا خودرو با پیش فروش یکساله با سود مشارکت ۶٪ ثبت نام . از طرفی خودرو آشغال هر سه ماه ۲۰-۲۵درصد گران @ این شورای رفاقت چرا هوای خودرو ساز داره ولی مصرف کننده نه@ نمونه خودرو ۲۰۶ ثبت نام . تحویل ۱۶ ماه یعنی تحویل شهریور۱۴۰۰ با ود مشارکت ۶٪ این کشور . کدام بانکی وام ۶درصد میل. شما،پول مال را ۱۴ ماه استفاده با سود ۶ درصد@ بعد خودرو به قیمت روز بخریم. واله ظلم .
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۱:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
آقا به کی بگی ایرانخودرو و شورای رقابت نه شورای رفاقت . سازمان حمایت،.نه سازمان جنایت هرسه ماه خودرو گران@بعد خودرو یکساله پیش فروش با سود مشارکت ۶درصد .این چه عدالتی آقای رئیسی خدا حیرت بده . این شورا و اون شورا نباشه. حرف نزنن بازار بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
در حال حاضر بهترین گزینه ورود به بورس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
باز هم همون مدیر ناکارآمد نشسته یه فکر جدیدی کرده تا کلاهبرداری بشه. بنده هزار درصد مطمئن هستم هیچ گره ای باز نخواهد شد چون مدیر بی کفایت فاسد نشسته بالا ول کن هم نیست.
-
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
باید واردات خودرو ازاد بشه تا این انحصاری بودن تموم بشه
والا مردم مجبورن وقتی واردات خودرو تعطیل شده تن بدن به آشغالهای ایرانخودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
Farid
۱۱:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فقط وعده وعید و حرف مفت زون بلدن رسانه ها نونشون در بیاد جمع کنید بابا
Iran (Islamic Republic of)
Farid
۱۱:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فقط وعده وعید و حرف مفت زون بلدن رسانه ها نونشون در بیاد جمع کنید بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فقط وعده وعید و حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
چه عشوه ای هم میاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دولت داره چیکار میکنه این بازی ها چیه در اوردین ، تو این بازار اشفته اومدین خط تولید پراید رو خاموش کردین ، بازار رو دادین دست یه عده دلال مافیایی ، هم به مردم هم به تولید کننده ها اسیب زدین ، بابا کارخونه واسه تولید میکنه مردم هم واسه نیاز باید بخرن ، دو سه تا قانون لازمه والسلام بازار خودش درست میشه
هر نفر بیش از یک خودرو ممنوع
خرید و فروش خودرو هر سال بیش از دو بار ممنوع
سند خودرو بعد ۲۰ سال ابطال میشود و خودرو عملا ضایعات است
خرید و فروش خودرو با قیمت گذاری کارشناس انجام بشه و بدون تاییدیه کارشناس سند انتقال داده نشه
قیمت خودرو مساوی کسر ۵ درصد سالانه از قیمت روز کارخانه ، و کسر ایرادات خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هدف از ورود خودروسازان به بورس فقط بخاطر به روز کردن قیمت هاشون با تورم کشوره
با این طرح قصد دارند خودروهاشون به قیمت بازار و به روز به فروش برسونند
مشخصه که با اقتصاد ابر تورم ایران خودرو در بورس به مراتب گران تر از الآن می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
چقدر کاهش!؟!؟! مثلا 300 میلیون وشده 290 میلیون! ؟!
هروقت شد، 30 یا 40 یا 50 میلیون، آنوقت تیتر بزن!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
فولادو بردن تو بورس قیمتو ۱۰ برابر افزایش دادن کی میتونه جلوی ایرانخودرو و سایپا رو تو بورس بگیره که قیمت سازی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
با درود و احترام ، به نظر شما تا وقتی از محل قیمت خودرو منافع و بودجه خیلی از مقامات و نهادهای مرتبط تأمین شود ، دستگاه ناظری می تواند بر قیمت خودرو نظارت نموده و شفاف سازی نماید. آقای رئیسی که در راس قوه قضائیه تشریف آوردن اعلام نمودن که به خودرو ورود نموده و مسائل آن را حل می کنند ، کردند ؟ شد آن چه باید می شد ؟ بدتر شد که بهتر نشد. این قدر مسئله برای مملکت چه در خارج و چه در داخل ایجاد کردیم که براحتی هر اتفاقی و هر قیمتی قابل توجیه و دفاع است ، این وسط دود تمامی ندانم کاری ها در چشم ما ملت بی دفاع.
۱۲
آخرین اخبار