معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

ماجرای واکسن کرونا به کجا رسید؟

حریرچی گفت:خبر خوشحال کننده این است که در یکی دو هفته آینده حتما واکسن کرونای تولید شده را در فاز انسانی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره ماجرا واکسن کرونا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران درکنسرسیوم قرار دارد که سازمان بهداشت جهانی تشکیل داده است. حدود ۱۸ شرکت معتبربرای واکسن کرونا وجود دارد که برای کشور‌هایی که عضو این کنسرسیوم شدند توزیع شود.

او گفت:ما جز این کنسرسیوم هستیم که ۱۸ شرکت عضو آن هستند. برنامه تمام کشور‌ها برای یکسال آینده این است که حدود ۲۰ درصد از واکسن مورد نیاز مردمشان را تامین کنند. این ۲۰ درصد شامل افراد بالای ۶۰ سال، همچنین بیماری‌های صعب العلاج، کادر درمان در معرض این آسیب هستند، می شود. هیچ کشوری تا ۶ ماه آینده برنامه‌ای درمورد واکسیناسیون افراد زیر ۵۰ سال ندارند به طور مثال کشوری مانند انگلستان افراد زیر ۵۰ سال را در اولویت یازدهم خود قرارداده است.

حریرچی بیان کرد:جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام داده و  ما را درکنسرسیوم بهداشتی خود قرار داده که می توانیم از واکسن‌های تولید شده انتخاب کرده و استفاده کنیم. خبر خوشحال کننده این است که در یکی دو هفته آینده حتما واکسن تولید شده را در فاز انسانی قرار خواهیم داد.


بیشتر بخوانید


او گفت: مراحل مطالعاتی هم طی می شود و در صورت نیاز استفاده می شود. شرکت فایزر یکی از این چند تا شرکت‌ها است، اما هنوز اعلام نشده که از سبد کدام شرکت می توان استفاده کرد.خوشبختانه ما جزو کشور‌هایی هستیم که می‌توانیم از هر سبد به طور دلخواه انتخاب کرده و آن چرا که برای سلامتی مردمان مد نظر است، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
آخرش رو دقت کنید گفته:خوشبختانه ماجزو کشورهایی هستیم که می توانیم از هر سبد به طور دلخواه انتخاب کرده وآن چه را که برای سلامتی مردمان مد نظر است استفاده کنیم!!!!!!!!!
فکرش رو بکنید ایرانیهایی که از واکسن آنفلوآنزایی که سالهاست کشف شده نمیتونن استفاده کنن بعد توقع داشته باشند دارویی که تازه کشف شده رو اینجور راحت به ما بدن!!!
الآن امسال با هزار بدبختی فکر کنم در مجموع۷میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا تهیه کردن
امیدوارم واکسن وطنی اثربخش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
دو سه ماهه همینو میگن
آخرین اخبار