معرفی خودرو؛

دانستنی های جالب از شاسی بلند سوپرلوکس کاملاً الکتریکی

لوکس ترین خودرو Hongqi مدل E-HS۹ دارای موتور بسیار قوی است که از لحاظ ظاهری کمی بزرگتر از X۷ است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودروی چین در سال‌های اخیر با مارک‌های تجاری مختلفی رو به رو  شده است که Hongqi یکی از این مارک های تجاری است. این محصول به سال ۱۹۵۸ برمی گردد و  اعتبار دارد، به ویژه مارکی که مقامات دولتی از آن استفاده می‌کردند؛ بنابراین وقتی مدل جدید Hongqi معرفی می‌شود، مردم محلی به آن توجه می‌کنند. این شاسی بلند بزرگ تمام برقی اولین نمایش خود را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۰ انجام می‌دهد.

 این شاسی بلند بزرگ طراحی شبیه به BMW X۷ و Hyundai Palisade دارد و همچنین شاهد نمایی از طراحی خودروهای رولزرویس در آن هستیم. ظاهر بیرونی جدیدترین محصول هنگ چی، ترکیبی از مرسدس بنز کلاس S و رولزرویس فانتوم را یادآوری می‌کند. این خودرو با نام H۹ حدود ۵/۲ متر طول دارد و همراه فاصله محور‌های بیش از ۳ متر فضای بسیار خوب برای زانو‌های سرنشینان فراهم خواهد کرد.

دانستنی های جالب  از شاسی بلند لوکس کاملاً الکتریکی

طبق گزارشات، این خودرو لوکس چینی از نظر اندازه  کمی بزرگتر از X۷ است. اگرچه این مدل خاص دارای ۲ ردیف صندلی است، اما می‌تواند برای هفت مسافر پیکربندی شود. با توجه به عکس‌هایی که از کف این خودرو به نمایش گذاشته شده است، به نظر می‌رسد که این افراد با راحتی زیادی در این خودرو سوار می‌شوند.

دانستنی های جالب  از شاسی بلند لوکس کاملاً الکتریکی

E-HS۹ در دو مدل با عملکرد متفاوت موجود است، اما هر دو قدرت زیادی را ارائه می‌دهند. در نسخه با مشخصات پایین‌تر، از دو موتور الکتریکی (یک موتور برای هر محور) با قدرت ۲۱۵ اسب بخار استفاده شده است. این ۴۳۰ اسب بخار  به صورت ترکیبی است و مدل با پیشرانه ۳۲۹ اسب بخار  برای موتور عقب دارد. این قدرت ترکیبی را به ۵۴۴ اسب بخار افزایش می‌دهد و همین کافی است تا در دامنه کم چهار ثانیه سرعت  صفر تا۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به این شاسی بلند هفت سرنشین برسد. 

دانستنی های جالب  از شاسی بلند لوکس کاملاً الکتریکی

قیمت نهایی هنگ چی H۹ هنوز اعلام نشده است؛ اما به احتمال فراوان، عرضه‌ این خودرو محدود به بازار چین خواهد بود. امروزه مدل H۷ در بازار روسیه با قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود، پس می‌توان آستانه‌ قیمت هنگ چی H۹ را حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار برآورد کرد. طی یک سال گذشته، تقریبا نیمی از کل خودرو‌های مرسدس بنز کلاس S فروخته‌ شده در جهان به بازار چین اختصاص داشته‌اند.

/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار