هشدار در خصوص سرقت رمز عبور کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص سرقت رمز عبور کاربران فضای مجازی توسط افراد سود جو هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بعضی افراد سودجو با استفاده از عدم اطلاع کاربران، نسبت به هدایت طعمه‌های خود به سایت‌هایی که با اهداف خاص راه اندازی شده اند اقدام و ضمن جمع آوری اطلاعات مهم آن‌ها از قبیل آی پی و رمز عبور کاربران؛ از اطلاعات به دست آمده برای انجام اقدامات مجرمانه بعدی خود و نفوذ به اکانت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و ایمیل‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

او افزود: در این روش سود جویان با هدف سرقت رمز عبور کاربران، سایت‌هایی را طراحی و با ادعای تست میزان امنیت و قدرت رمز عبور کاربران، با ارسال پیام‌هایی در بستر فضای مجازی آن‌ها را برای وارد کردن رمز عبور خود در این سایت‌ها دعوت و رمز عبورشان را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: رمز عبور یکی از اطلاعات حساس و مهم کاربران است که بایستی به طور کامل و با حساسیت بالا از آن در مقابل سرقت محافظت شود، زیرا کلید ورود به بعضی از نرم‌افزار‌ها و اکانت‌هایی است که محل نگهداری بسیاری از اطلاعات، فایل‌ها و عکس‌های خصوصی کاربران می‌باشد.

سرهنگ کیخا در ادامه به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان درفضای مجازی در برابر پیشنهاد‌های افرادی که با چهره موجه و انسان دوستانه به کاربران ارائه می‌شود، اعتماد نکرده و فریب این‌گونه افراد را نخورند.

او تاکید کرد: کاربران از در اختیار قرار دادن نام کاربری و رمز عبور خود برای شبکه‌های اجتماعی یا هر اطلاعات دیگر خودداری کرده و به هیچ عنوان فریب آزمایش نفوذ ناپذیر‌ی رمز عبور را نخورده و رمز عبور خود را در هیچ سایت یا اپلیکیشن طراحی شده برای این منظور وارد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است؛ لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار