در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی ساماندهی مهدهای کودک در کمیسیون آموزش مجلس

مدیرکل مدارس غیردولتی گفت: برای تعیین تکلیف ساماندهی مهدهای کودک طرحی در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهد‌های کودک زیر نظر آموزش و پرورش بیان کرد: در حال حاضر با توجه به مصوبات قانونی موجود بحث صدور مجوز برای مهد‌های کودک توسط سازمان بهزیستی و تولیدمحتوای آموزشی با نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

او ادامه داد: پیرو مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مهد‌های کودک مرکز آموزشی و پرورشی است و نباید به عنوان مرکزی خدماتی به آن نگاه شود، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا برای ساماندهی و سازمان دهی این مجموعه‌ها اقدام کند و برنامه‌های لازم در این خصوص در حال طراحیست که به محض تصویب قانون و فرایند‌های قانونی آن، اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این موضوع در قالب طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال پیگیری است، بیان کرد: انتظار می‌رود با تصویب آن فرآیند انتزاع مهد‌های کودک از سازمان بهزیستی و الحاق آن‌ها به وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود.

صالح تصریح کرد: همانطور که تاکنون وزارت آموزش و پرورش ساماندهی بیش از ٣٠ هزار مرکز پیش دبستانی را انجام می‌دهد آمادگی برای ساماندهی مهد‌های کودک هم وجود دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره تامین فضا و نیروی انسانی مهدهای کودک اظهار کرد: فضا و نیروی انسانی مورد نیاز  توسط موسسان مهدهای کودک تامین می‌شود همانطور که تاکنون این اتفاق می‌افتاد؛ مگر آنکه قانونگذار تعریف دیگری داشته باشد که اگر برنامه جدیدی تعریف شود، قانونگذار پیش بینی آن را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار