ریست پیاپی گوشی، به برخی نرم افزارها آسیب می‌رساند

بسیاری از مردم در مواجهه با بروز هر مشکلی در تلفن همراه خود، سریعا به سراغ راه اندازی مجدد آن می‌روند، اما آیا این کار در همه موارد ضروری است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  ولادیمیر گریتسنکو، کارشناس فنی روسیه، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی درباره راه اندازی مجدد تلفن‌های همراه هوشمند گفت: اگر کاربر از کار دستگاه هوشمند خود راضی است، نیازی به انجام مراحل راه اندازی مجدد دستگاه نیست. راه اندازی مجدد تمام سرویس‌ها و برنامه‌ها یا تمیز کردن حافظه گوشی از فایل‌هایی که تصادفی در تلفن ذخیره شده است فقط در مواردی که دستگاه با مشکلات مواجه شده باشند، ضروری است.

او افزود: تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی در بسیاری از موارد به عنوان مثال پس از دریافت نسخه جدید یا بروزرسانی سیستم عامل به صورت خودکار مجدداً راه اندازی می‌شود. این موضوع به طور مداوم در گوشی‌های آیفون تکرار می‌شود و کمتر در تلفن‌هایی که با سیستم‌های Android کار می‌کنند اتفاق می‌افتد که البته به مدل تلفن بستگی دارد.ریست گوشی

این کارشناس گفت: فرآیند راه اندازی مجدد تلفن می‌تواند در صورت بروز نقص در سیستم عامل‌های دستگاه، مودم تلفن نتواند سیگنال‌های Wi-Fi را دریافت کند یا اینکه برنامه‌ای ناگهانی متوقف شود، می‌تواند به ما کمک کند. اما در تلفن‌های هوشمند جدید که بسیار خوب کار می‌کنند نیازی انجام این کار نیست، بنابراین باید فقط در صورت لزوم آن را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند راه اندازی مجدد تلفن، اگرچه گاهی مفید است، اما به توقف کار برخی از برنامه‌ها یا سایت‌های اینترنتی مورد استفاده در تلفن و راه اندازی مجدد آن‌ها کمک می‌کند که این مسئله به افزایش مصرف داده‌های اینترنتی منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار