گوگل مپ به شما می‌گوید برای فرار از کرونا کجا بروید!

آخرین به روزرسانی برنامه Google Maps مناطق مرتبط با کرونا را ردیابی و نشان می‌دهد بیشترین میزان شیوع این ویروس در چه مناطقی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل اعلام کرده است که تعدادی از پیشرفت‌های انجام شده در بروزرسانی جدید برنامه Google Maps شامل پوشش بیماری کرونا، و اطلاعاتی درباره شلوغی در حمل و نقل عمومی است. در کنار این قابلیت‌ها، این شرکت ادعا می‌کند که حالت کمک رانندگی یا Google Assistant، که به شما امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند کنترل صوتی برای موسیقی هنگام رانندگی را می‌دهد، این ویژگی‌ها در آمریکا به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

حالت کمک رانندگی اولین بار در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار توسط گوگل اعلام شد و ماه گذشته در برخی از دستگاه‌های اندرویدی این قابلیت مشاهده شد. این حالت کنترل‌های صوتی را برای ویژگی‌هایی مانند تماس تلفنی و پخش موسیقی از داخل صفحه برنامه را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید به این امکانات دسترسی پیدا کنید در حالی که حواستان پرت نشده و چشمتان به جاده است. این موارد شامل توانایی خواندن پیام‌های جدید از برنامه‌های پیام رسان مختلف، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و پخش موزیک از سرویس‌هایی مانند Spotify ،YouTube Music و Google Podcasts است. گوگل اعلام کرد کاربران این امکان را دارند که حالت را از طریق پاپ آپ در Maps یا در غیر این صورت از تنظیمات کمک Google فعال کنند.

اخرین به روزرسانی Google Maps به شما کمک می‌کند تا بهتر با بیماری کرونا کنار بیایید

قابلیت‌های آینده گوگل مپ

مورد بعدی امکانات Google Maps برای COVID-19 است که از ماه سپتامبر آغاز به کار کرده است. در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری را در Android و iOS به آن اضافه می‌کند، از جمله جزئیات مربوط به میزان موارد شناسایی شده در کل در یک منطقه و همچنین پیوندهایی به اخبار کرونا که توسط مقامات محلی ارائه شده است. شرکت گوگل ادعا می‌کند این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند هنگام مسافرت اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات محلی را پیدا کنید.

در اطلاعاتی که Google Maps در مورد شلوغ بودن وسایل حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. گوگل می‌گوید اکنون نقشه‌ها می‌توانند به شما نشان دهند که حمل و نقل عمومی در چه زمانی شلوغ است و به شما کمک می‌کند که از رفتن به مسیری که قطار یا اتوبوس آن منطقه شلوغ است، خودداری کنید. از بازخورد کاربران Google Maps استفاده می‌کند و به صورت جهانی در Android و iOS در دسترس خواهد بود. این ویژگی براساس اطلاعات شلوغی پیش بینی شده ای است که گوگل برای اولین بار در سال گذشته ارائه داده است.


بیشتر بخوانید


این برنامه پس از افزودن قابلیت سفارش مستقیم غذا در سال گذشته، اطلاعات بیشتری در مورد غذا در داخل سیستم عامل‌های iOS و Android نشان می‌دهد. اکنون می‌تواند زمان آماده شدن غذا توسط رستوران را نشان دهد. گوگل می‌گوید این ویژگی در ایالات متحده، کانادا، آلمان، استرالیا، برزیل و هند وجود دارد.

گوگل اعلام کرد که از ابتدای ابتلا به بیماری کرونا تقریبا ۲۵۰ ویژگی جدید به Maps اضافه کرده است که بسیاری از آن‌ها برای کمک به مردم در دورانی از قوانین جدید بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی شده‌اند. این موارد شامل هشدارهایی درباره قوانین پوشش ماسک در حمل و نقل عمومی و همچنین هشدارهایی برای تماس با پزشک در صورت بروز علام بیماری COVID-19 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار