مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم عنوان کرد؛

طرح جدید ابلاغی مقابله با کرونا با عنوان سردار سلیمانی در قم

سلطانی به تشریح طرح جدید مقابله با کرونا با عنوان «سردار سلیمانی» پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمد تقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: اینکه در روز‌های اخیر شیب این بیماری در استان ثابت بوده را نباید به عنوان بهبود شرایط تلقی کرد، زیرا همانطور که پیش بینی شده آذرماه سختی را برای تمام کشور پیش رو خواهیم داشت.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت عنوان کرد: برای مقابله با این وضعیت از جمله بیماری‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و انواع سرماخوردگی بایستی آمادگی خود را بیش از پیش حفظ کنیم، زیرا در چنین شرایطی تشخیص درست بیماری برای پزشکان و کادر درمان بسیار دشوار خواهد بود.

 سلطانی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی هر مورد علائم مشکوک را باید کرونا فرض کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت درخصوص واکسیناسیون آنفلوآنزا ادامه داد: واکسن‌هایی که تحویل دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی شد به گروه‌های هدف، گروه‌هایی که در معرض خطر هستند مانند زنان باردار و کادر درمانی و بهداشتی واکسن تزریق شد و اطلاعات آنان در سامانه ثبت شده است.

سلطانی تصریح کرد: مقداری از واکسن‌ها باقی مانده که بایستی برای سایر افراد با بیماری پرخطر و زمینه‌ای به بخش خصوصی و داروخانه‌ها توزیع شود.

او ادامه داد: طرحی از سوی معاونت وزارت بهداشت و درمان ابلاغ و تصویب شده است، محوریت این طرح مراقبت و کنترل محله محور و خانواده محور است که به نام شهید قاسم سلیمانی مزین شده است، هدف این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و گام چهارم مقابله با کووید ۱۹ در همین زمینه است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت بیان کرد: این برنامه پیرو برنامه خود مراقبتی است که از سال ۹۴ در کل کشور آغاز شد. اهداف اختصاصی این طرح قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر است.

او افزود: این برنامه بایستی منطبق بر نظام شبکه‌ای وزارت بهداشت و درمان، جلب حمایت مردم، رعایت موازین کنترل عفونت، ارائه فعال مراقبت‌ها، بهره گیری از ظرفیت‌های بین هر خانه به عنوان هر خانه یک پایگاه سلامت، استفاده از فناوری‌های نوین باشد.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت با تاکید بر دنبال کردن هفت راهبرد در این طرح عنوان کرد: راهبرد اول تشدید نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی و اعمال قانون، راهبرد دوم تست گسترده هدفمند و هوشمند را پیگیری می‌کند، راهبرد سوم قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند خانواده و اطرافیان بیماران را دنبال می‌کند، راهبرد چهارم آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی که در راستای اهداف همین شورا خواهد بود، راهبرد پنجم حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، راهبرد ششم ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند، در نهایت راهبرد هفتم تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری در این طرح دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار