همزمان با هفته کتاب؛

۱۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان در همدان چاپ می شود

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان همدان از چاپ ۱۰ عنوان کتاب در حوزه کودکان و نوجوان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

چاپ ۱۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود فلاح، مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان همدان با اشاره به چاپ ۱۰ عنوان کتاب در حوزه کودکان و نوجوان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: ۴ عنوان کتاب تصویری کودکان که عمده انتقال مفهوم در آن از طریق تصاویر اتفاق می‌افتد در این هفته به همت حوزه هنری همدان و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

او افزود: کتاب‌های «ما دو تا» و «سوت گِلی پدربزرگ» با تصویرگری مرضیه اصلانی، «همبازی» و «قلب ستاره‌ای من» به تصویرگری شهرزاد بیاتی از جمله این کتاب‌ها است.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان همدان بیان کرد: مجموعه شعر نوجوان «کاشکی اجازه داشتیم» سروده حجت یحیوی و تصویرگری زهرا غلامی جلال، «فرشته‌های برف» سروده مریم زرنشان، «مجموعه شعر کودک» سروده شهرزاد بیاتی، مجموعه رباعی شاعران جوان استان همدان با عنوان «گاهی به تو فکر می‌کنم» با گردآوری حجت یحیوی و کتاب «غمگسار فرمانروا» شامل ادبیات داستانی قدیم همدان که به قلم علیرضا ذکاوتی بازنویسی شده است در این هفته به چاپ می‌رسد.

فلاح ادامه داد: کتاب «موسیقی دیوارها» مجموعه داستانی از ۹ نویسنده همدانی، فرزانه رحمانی، خسرو باباخانی، علی‌اصغر عزتی، بهناز ضرابی‌زاده، سیدمیثم موسویان، مونا اسکندری، عباس منتظری شاد، محمدرضا یوسفی و مصطفی میرزایی با تصویرگری مهدی پرستار شهری نیز در دست چاپ است.

او گفت: تاکنون ۳۰ عنوان دانشنامه استان همدان شامل ۲۲ عنوان دانشنامه مکتوب و هشت عنوان غیرمکتوب شامل آلبوم‌های موسیقی تهیه و منتشر شده است که در تهیه آن‌ها خیل عظیمی از پژوهشگران از جمله آقایان علیرضا ذکاوتی، جواد محقق، محمد سیفی کار و کمره‌ای نقش داشتند.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰ عنوان دانشنامه استان تا پایان سال جاری چاپ می‌شود که یکی از آن‌ها با عنوان «تاریخ مطبوعات استان» است، اظهار داشت: کتاب تاریخ غیرت مربوط به ماجرای حمله عثمانی‌ها به همدان و چهار ماه مقاومت مردم همدان در مقابل آن‌ها اثری ارزشمند است که بازنویسی آن بر اساس نسخه‌های خطی تاریخی به همت شیخ موسی دستجردی انجام شده و از کشور‌هایی همچون هلند و آمریکا ثبت سفارش داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.