کاهش بیماری‌های قلبی مستلزم ورزش کردن است

کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گفت: برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باید به طور متناوب ورزش کرد.

رضا انوری کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر به خصوص در کشور‌های توسعه یافته بوده که هر ساله نزدیک به ۴۰ درصد از مرگ و میر‌ها در جهان را به خود اختصاص می‌دهند و به دلیل سبک زندگی غیرفعال، این بیماری در چند دهه اخیر افزایش داشته است.

او افزود: کم تحرکی و چاقی، ۲ عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که به ازای هر یک واحد افزایش در شاخص توده بدنی، خطر ابتلا به این بیماری ۸ درصد بیشتر می شود و در مقابل، با افزایش فعالیت جسمانی، احتمال بروز آن کاهش می‌یابد.

انوری بیان داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت افراد، ورزش و فعالیت جسمانی بوده و برای نشاط همه گروه‌های سنی اثرگذار است، همچنین تغذیه نامناسب سبب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی می‌شود.

او با اشاره به اینکه فعالیت جسمانی منظم سبب پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند قلبی و عروقی و فشارخون بالا می‌شود، تصریح کرد: بی تحرکی خطر افزایش چاقی و بیماری‌های قلبی را به همراه دارد و با توجه به اهمیت ورزش بر ترکیب بدنی (افزایش توده خالص بدن و کاهش توده چربی)، استقامت قلبی و عروقی، قدرت، عضلات، عوامل روانی و بهبود عملکرد ذهنی و اجتماعی، انتخاب نوع تمرین ورزشی مناسب تاثیر بسزایی دارد.

کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی در پایان گفت: انجام تمرینات ورزشی منظم جهت بهبود سلامت فیزیولوژیکی و روانی افراد جامعه مفید است، اما انتخاب این نوع تمرین‌ها با شدت، مدت دوره‌های مختلف و در نظر گرفتن شرایط سنی، جسمی و روحی افراد شرکت کننده می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر ترکیب بدن افراد جامعه به خصوص افراد میانسال و سالمندان داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.