صالحی خبر داد؛

ارتقای آگاهی و دانش آحاد اجتماعی هدف سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف اصلی سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان، ارتقای آگاهی و دانش آحاد اجتماعی به جامعه مددجویان است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد با نام امام (ره) پیوند دارد و دومین نهادی است که توسط امام راحل تأسیس شد.

او با بیان اینکه زمانی که این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در رویداد‌ها و فلسفه وجودی خود توجه زیادی به نیازمندان دارد و تأسیس می‌شود تا بتواند فضا‌های خاص را پوشش دهد، گفت: ایتام، کودکان کار، خانواده‌های بی‌سرپرست از موارد خاص هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانواده به عنوان یک کانون اجتماعی می‌تواند جامعه را تحت ثأتیر قرار دهد.

صالحی گفت: اگر خانواده‌ها تأمین شوند، زندگی مسیری درست را طی می‌کند و اگر تأمین نشوند دچار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیل، زلزله و بحران‌های طبیعی باعث می‌شود منطقه‌ای دچار مشکلات خاص شوند، گفت: انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام به این خاص‌ها نگاه ویژه‌ای داشته و کمیته امداد تاسیس شد تا با کمک‌های مردم بتواند به خوبی عمل کند و در شرایط خاص بتواند عمل کند.

او افرود: کمیته امداد با این نگاه در ۴۰ سال گذشته توانسته به وظیفه خود به خوبی عمل کند.

صالحی گفت: ۱۲ سند در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاغ شده و ۵ سند در حال تدوین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این سند‌ها با این چشم انداز تدوین شده که بخش‌های مختلف زندگی اقتصادی، اجتماعی و امنیت و سیاسی با قوه فرهنگ ارتباط دارد و امروز اگر بتوانیم در حوزه فرهنگ به خوبی عمل کنیم می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه ۱۱ گروه مخاطب سندی هستند که امروز رونمایی شد، گفت: هدف اصلی این سند دو مسئله آگاهی و دانش آحاد اجتماعی به ویژه مسئولان کشور نسبت به جامعه مددجویان است.

صالحی ادامه داد: ظرفیت‌های مددجویان امروز مغفول مانده و این یک ظرفیت انسانی است که اگر از توانمندی‌های آن‌ها استفاده شود، یک نیروی عظیم انسانی آزاد خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هدف دوم ارتقای مسئولیت پذیری نسبت به این جامعه است؛ در این سند به ۳۲ اقدام اشاره شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار