توضيحات بندپی درباره فعاليت اصناف در تعطيلی ٢ هفته ای تهران

استاندار تهران درباره فعالیت اصناف، کارمندان و... در تعطیلی ٢ هفته‌ای تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: از روز شنبه فعالیت مشاغل گروه یک همچون نانوایی‌، میوه فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها آزاد است.

او ادامه داد: اما فعالیت سایر مشاغل متوقف است و بانک‌ها هم جزء دستگاه‌هایی هستند که خدمات آنها ضروری حساب می‌شود؛ همچنين بانک مرکزی هم باید اعلام کند که چه خدمات بانکی در طول این مدت ضروری است.

استاندار تهران تصریح کرد: بنگاه‌های تولیدی و مکان‌هایی که تولید دارند با حداکثر اثربخشی کار و حداقل نیرو به فعالیت خود ادامه می‌ دهند.

بندپی درباره ابهامات ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح، گفت: این طرح بسیار واضح و شفاف است، بررسی‌های علمی نشان داده که بیش از ۳۰ یا ۵۰ درصد شیوع بیماری کرونا به دلیل دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌های‌خانوادگی است، به همین دلیل هم از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح ممنوعیت تردد برقرار است.

او افزود: اما برای مشاغلی همچون بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و شیفت شب برخی دستگاه‌ها، سامانه‌ای برقرار شده که فرمانداری و معاونت امنیتی انتظامی تهران مشخصات اتومبیل صاحبان این مشاغل را به پلیس راهور جهت عدم جریمه اعلام کنند.

استاندار تهران در پایان تاکید کرد: اتومبیل‌ها در طول اجرای محدودیت‌ها توسط پلیس متوقف نمی‌شوند و تنها جریمه‌ها بر اساس ثبت در دوربین‌ها به صورت پلاک خوانی انجام می‌شود.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار