نشست رهبران حماس درباره گفتگو‌های آشتی ملی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد نشستی با حضور اسماعیل هنیه برای بررسی گفتگو‌های آشتی ملی برگزار می‌شود و مذاکرات با جنبش فتح ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که رهبران این جنبش به زودی نشستی را به ریاست هنیه به منظور بحث و بررسی آخرین تحولات فلسطین به ویژه پرونده آشتی ملی برگزار خواهند کرد.

او افزود: رهبران حماس در پی ازسرگیری روابط و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی تصمیم به برگزاری این نشست گرفته‌اند.

النونو تاکید کرد که حماس بر تحقق آشتی ملی بر پایه اصول ملی، مقاومت و شراکت همگانی پایبند است.

مشاور رسانه‌ای حماس گفت: به زودی مشورت‌ها و رایزنی‌هایی با دیگر گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌های ملی به منظور بحث و بررسی استراتژی‌های ملی جهت تعامل با اوضاع و تحولات جاری آغاز می‌شود و مذاکرات با جنبش فتح ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، «جبریل الرجوب» دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح، اعلام کرد که مذاکرات فتح و حماس در بعد سیاسی مرتبط به تشکیل کشور مستقل فلسطینی و در بعد مبارزاتی با مقاومت مرتبط است.

او افزود: در نشست قاهره توانستیم به نفطه‌ای مشترک و همسو نزدیک شویم و امیدواریم این گفتگو‌ها در اسرع وقت برای رفع شکاف‌ها از سرگرفته شود و همه گروه‌های فلسطینی به وعده‌های خود پایبند باشند.

دبیرکل کمیته مرکزی فتح تاکید کرد: موضوع تحویل سلاح مقاومت نه در حال و نه در آینده مطرح نیست بلکه زمانی که کشور فلسطینی تشکیل شد سلاح یکی خواهد شد و این موضوع در گفتگو‌ها بررسی می‌شود.

الرجوب با اشاره به درخواست حماس برای مشارکت فتح با گروه‌های مقاومت فلسطینی در مقابله با طرح الحاق کرانه باختری گفت: ما به این جنبش پیشنهاد دادیم که در همه مسائل سیاسی شراکت داشته باشیم.

دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح در پایان تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل درصدد ناکام گذاشتن آشتی‌ها در گذشته بود و امروز هم امیدواریم که فضای بین فتح و حماس را مسموم نکند. این رژیم همه تلاش خود را برای ناکام گذاشتن انتخابات در فلسطین به کار خواهد بست، اما ما تماس‌ها با حماس را به حال تعلیق در نخواهیم آورد و مسیر پایان دادن به اختلاف‌ها را تغییر نخواهیم داد.

برخی رسانه‌های خبری از توافق اولیه حماس و فتح برای آشتی ملی خبر داده و گفته اند که نشستی فراگیر میان گروه‌های فلسطینی مجددا در قاهره، پایتخت مصر برگزار خواهد شد تا این توافق اعلام و زمان برگزاری انتخابات تعیین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار