پدافند غیرعامل راهکاری برای صیانت از زیرساخت‌های نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل و رئیس کمیته پدافند غیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: آمادگی، آموزش و صیانت از زیرساخت‌ها مهمترین رویکرد کمیته پدافند غیرعامل این نیروگاه است.

خلیل محمدی مدیرعامل و رئیس کمیته پدافند غیر عامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه است که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تأسیسات، تجهیزات، سرمایه‌ها و شریان‌های کشور در مقابله با عملیات مخرب خواهد شد.

او با بیان اینکه حفظ آمادگی، تقویت آموزش و صیانت از زیرساخت‌ها و تاسیسات نیروگاه یکی از مهمترین رویکرد‌های ما در عرصه پدافند غیر عامل است، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده و به منظور تداوم تولید پایدار انرژی برق و خدمت رسانی مستمر به جامعه، در جهت بهبود سازوکار‌های پدافند غیرعامل نیز گام برمی داریم.

محمدی اظهار داشت: در این رابطه همه ساله برنامه‌هایی با هدف سنجش میزان آمادگی بخش‌های مختلف نیروگاه رامین در زمان وقوع بحران برگزار می‌شود.

ویدا صادقی سرپرست گروه H.SE و عضو کمیته پدافند غیر عامل نیروگاه رامین دعوت از متخصصان پدافند غیرعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای سخنرانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین سخنرانی امام جماعت نیروگاه با موضوع اهمیت پدافند غیرعامل از دیدگاه قرآن و اسلام در نمازخانه نیروگاه را از جمله اقدامات انجام شده، عنوان کرد.

او تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوعات جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، افزایش آمادگی در شرایط بحران صنعت برق، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی با عناوین پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹، مقابله با حریق با استفاده از خاموش کننده‌های دستی و آموزش کمک‌های اولیه با رعایت اصول بهداشتی از دیگر اقدامات در زمینه پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.

صادقی، تهیه پادکست‌های آموزشی مرتبط، ارسال مطالب و فیلم‌های آموزشی درخصوص مسائل پدافند غیر عامل در فضای مجازی و اتوماسیون اداری را از دیگر فعالیت‌ها در هفته پدافند غیرعامل برشمرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.