توزیع هزار و ۷۰۰ تن نهاده دامی در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: به طور متوسط ماهیانه ۱۷۰۰ تن نهاده دامی در این شهر توزیع می‌شود که این میزان ۳۰ درصد نیاز واقعی دام است.

 علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: غالب دام‌های سنگین تربت جام بیمه و هویت گذاری شده و از نهاده‌های یارانه‌ای برخوردار هستند.

او افزود: دامداران دام سبک جهت دریافت نهاده‌های دامی یارانه دار ابتدا به کارگزاری بیمه صندوق بانک کشاورزی مراجعه و پس از بیمه و پلاک کوبی دام‌های خود جهت تخصیص نهاده به اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: ۸۰ درصد دام سبک شهرستان فاقد طرح بیمه و هویت گذاری است و عملاً امکان تامین نهاده یارانه‌ای مقدور نیست.

عرفانی بیان کرد: لذا کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی و تشکل‌های بخش دام شهرستان وظیفه بیمه نمودن، هویت بخشی و پلاک کوبی دام جهت بهره مندی دامداران از طرح هویت‌بخشی و تخصیص نهاده‌ها را دارند؛ و می‌بایست در این زمینه حضور فعال و با برنامه‌ای داشته باشند و چنانچه قصور و کوتاهی در این زمینه از سوی کارگزاران بیمه انجام شود قطعا کارگزاری دیگری در شهرستان درخواست و فعال خواهد شد.

انتهای پیام// ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.