سخنان وزیر خارجه عربستان درباره محور‌های نشست گروه ۲۰

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد نشست گروه ۲۰ در سه محور با اولویت حمایت از جان مردم و اقتصاد در بحران کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، امروز (شنبه) تاکید کرد که نشست گروه ۲۰ که این دوره به میزبانی عربستان سعودی و به صورت مجازی برگزار می‌شود، بر حمایت از جان مردم و اقتصاد از پیامد‌های همه گیری ویروس کرونا در جهان مبتنی است.

او گفت: نشست سران گروه بیست امسال در سایه شیوع ویروس کرونا، شرایط استثنایی آن و پیامد‌هایی که سراسر جهان را در بر گرفته و مانع از فعالیت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف شده است، برگزار می‌شود.

وزیر خارجه عربستان افزود: از زمانی که ریاست دوره جدید نشست سران گروه بیست به عربستان محول شد، برنامه‌ای فراگیر و با دستورات پادشاه و ولیعهد سعودی برای آن تدوین شد.

او گفت: برنامه نشست بر سه محور اصلی شامل توانمند سازی مردم، حفظ کره زمین و تشکیل افق‌های جدید متمرکز است و هدف از آن فراهم سازی شرایط متناسب با توانمند سازی ملت‌ها به ویژه زنان و جوانان در عرصه کار و شکوفایی است.

فیصل بن فرحان تاکید کرد که حمایت از جان مردم و اقتصاد از پیامد‌های همه گیری ویروس کرونا جزء اولویت‌های عربستان برای این نشست است و ریاض به بررسی سیاست‌های مرتبط با افراد مختلف و عرصه‌هایی از زندگی مردم که تحت تاثیر این بحران است توجه ویژه‌ای دارد.

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض با ایمان به اهمیت همکاری بین المللی مشترک برای دستیابی به راه حلی برای بحران کرونا، برداشتن گامی رو به جلو در مقابله با چالش‌های جهانی آن و کاهش پیامد‌های آن بر ملت‌ها تلاش می‌کند.

نشست سران گروه بیست امسال برای نخستین بار به میزبانی کشوری عربی و به صورت مجازی امروز (شنبه) فعالیت خود را آغاز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار