برنامه جشنواره "نجم" محدود به شبکه مجازی نیست

دبیر دومین جشنواره سراسری نجم گفت: برنامه این جشنواره محدود به شبکه مجازی نخواهد شد و حضور برای عموم هم آزاد است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین علیپور، دبیر دومین جشنواره سراسری نجم اظهار کرد: جشنواره نجم مخفف نهضت جوانان مسئله محور است که در تاریخ ۲ آذر ۹۸ همزمان با سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با حضور ۵۴۰۰ نفر از دانشجویان علاقه‌مند در سراسر کشور به حوزه مسئله محوری با سخنرانی آیت الله رئیسی و حجت الاسلام پناهیان برگزار شد.

او افزود: هدف‌گذاری جشنواره نجم در سال گذشته ایجاد یک گفتمان در حوزه مسئله محوری بود که دستاورد‌های زیادی از آن حاصل شد. با توجه به گذشت بیش از یک سال از فرایند تشکیل هسته‌های مسئله محور برای حل مسائل مردم، کسب تجربیات و دستاورد‌های متعدد در این زمینه دومین سال جشنواره، فردا (یکشنبه،۲ آذر) برگزار می‌شود.

علیپور تصریح کرد: قرار بود این جشنواره در قالب حضوری و‌ نمایشگاه از محصولات و دستاورد‌های مسئله محوری در تهران برگزار شود، اما به علت تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: قرار بود که در تاریخ ۲ آذر هسته‌های منتخب تجمیع شوند و نمایشگاهی از دستاورد‌ها به صورت حضوری ارائه شوند، منتهی این امکان در حال حاضر برای ما فراهم نبوده و تعویق جشنواره را به تاریخ دیگری پیگیری می‌کنیم.

دبیر دومین جشنواره سراسری نجم گفت: برنامه جشنواره محدود به شبکه مجازی نخواهد شد و حضور برای عموم هم آزاد است یعنی با مراجعه به سایت جشنواره نجم و دریافت لینک شرکت در جلسه که با ورود اطلاعات هر فرد در سامانه امکان پذیر خواهد بود.

او با بیان اینکه برنامه جشنواره بعد از جلسه اختتامیه با قوت بیشتری آغاز خواهد شد، تاکید کرد: اصل برنامه بعد از آغاز جشنواره خواهد بود و هسته‌های منتخب که در یک فراخوان عمومی بیش از ۲ هزار نفر بوده اعلام آمادگی کرده اند که باعث شده است تا دستاوردی در حل یک یا دو مسئله از مردم به دست آوریم و این موضوع قابل عرضه است.

علیپور بیان کرد: از بین ۲ هزار هسته مسئله محور در وهله اول ۱۲۰۰ هسته از طریق استان‌ها و نواحی استانی، نزدیک به ۱۴ هسته بر اساس مستندات ارائه شده، در مرحله دوم ۱۰ هسته، ۵ هسته در ارزیابی پنل‌های تخصصی و در کمیسیون نهایی ۱۵ هسته منتخب شده اند.

او گفت: هسته‌هایی که در این ۱۵ هسته قرار نگرفته اند، دارای یک دستاورد، محصول و فرایندی در حوزه حل مسئله هستند. با توافقی که با برخی از شبکه‌های صدا و سیما صورت گرفته است در قالب برنامه‌های تلویزیونی محصولات خود را ارائه می‌کنند تا علاوه بر امیدآفرینی که برای مردم خواهد داشت یک پیام مهمی هم برای دولتمردان داشته باشد که با ابتکا به جوانان مشکلات کشور حل شده و نیازی به کشور‌های خارجی نباشد.

دبیر دومین جشنواره سراسری نجم تصریح کرد: در بیانیه گام دوم تاکید بر نقش آفرینی جوانان در ساختن کشور و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شده است، بنابراین بعد از جشنواره یکی از قالب‌های حمایت از هسته‌ها حضور هسته‌های منتخب و دارای محصول در شبکه‌های صدا و سیما خواهد بود که بخشی از این حمایت در قالب مجتمعی است که در قالب شتاب دهنده نجم، برنامه ریزی و طراحی شده و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

علیپور بیان کرد: برگزاری دوره‌های توانمند سازی متعدد برای هسته‌ها و اختصاص موقعیت مکانی برای استقرار هسته‌ها در تهران و تقویت کار آن‌ها به صورت اجمالی صورت گرفته است و در آینده نه چندان دور ارائه دستاورد‌های هسته‌های مسئله محور را غیر از اختامیه جشنواره در تاریخ ۲ آذر با حمایت حامیان متعدد خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار