کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال آب‌گرفتگی معابر استان تهران؛ بارش‎ تا پایان امشب ادامه دارد

ضیائیان گفت: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها در استان تهران، احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن ارتفاع آب سطح رودخانه‌ها وجود دارد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حجم بارش‌ها از شب گذشته تا به امروز بسیار خوب بوده است، گفت: در استان تهران احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد ولی مردم نگران وقوع سیل نباشند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها، احتمال آب‌گرفتگی در معابر کانال‌ها و آبراه‌ها و احتمال بالا آمدن ارتفاع آب سطح رودخانه‌ها وجود دارد و در صورتی که کانال‌ها و آبرا‌ه‌ها باز باشند، احتمال آب‌گرفتگی هم وجود ندارد.

ضیائیان توضیح داد: حجم بارش‌ها امروز و امشب برای استان تهران زیاد است و از فردا شاهد کاهش  حجم بارش‌ها خواهیم بود .

این کارشناس هواشناسی با اعلام این موضوع که هشدار سطح زرد برای کل کشور صادر شده است، گفت: از صبح یکشنبه سامانه بارشی جدیدی در کشور فعال می‌شود.

به گفته ضیائیان در اواخر وقت سه‌شنبه شاهد کاهش حجم بارش‌ها در کشور خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی  افزود: در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان، شمال فارس، اصفهان و گلستان در روز یکشنبه و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان در روز دوشنبه شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: در روز سه‌شنبه استان‌های گیلان، مازندران، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افزایش حجم بارش‌ها خواهیم بود و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه در استان‌های جنوبی، بارش برف در مناطق کوهستانی، و احتمال کاهش دید در عبور وجود دارد.

او گفت: توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در مناطق کوهستانی پرهیز شود. همچنین احتمال تداوم بارش در ارتفاعات به شکل بارش برف وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه احتمال بارش باران و رعد و برق گاهی بارش به شکل برف و همراه با وزش باد وجود دارد، افزود: این بارش ها  چهارمحال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

او افزود: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و در ارتفاعات و شمال شرق بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی در پایان در توصیه‌ای اعلام کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها اجتناب کنند و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آماده باش باشند و همچنین  از صعود به ارتفاعات پرهیز شود‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
. فقط بارشهای رحمت و نعمات بیکران سخاوتمندانه خداوند جل جلاله رو کافیه مدیریتشون کنید که به هدر نروند در حوضچه های بزرگ ذخایر آبی ازشون استفاده های بهینه کنید و جلوگیری می شود از بروز سیلابها .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار