سامانه بارشی بیش از ۳۰ میلی‌متر بارندگی برای کرمانشاه به همراه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه پیش‌بینی کرد، سامانه بارشی که اکنون در کرمانشاه فعال است بیش از ۳۰ میلی‌متر بارندگی برای سطح استان به همراه داشته باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه پیش‌بینی کرد، سامانه بارشی که اکنون در کرمانشاه فعال است بیش از ۳۰ میلی‌متر بارندگی برای سطح استان به همراه داشته باشد و گفت : شدت بارش‌ها امشب رخ خواهد داد و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر وجود دارد.

او با اشاره به سامانه بارشی که جو استان را از روز گذشته (۳۰ آبان) تحت تاثیر قرار داده، گفت : میانگین بارش این موج طی ۲۴ ساعت گذشته (تا ساعت ۹.۵ صبح اول آذر) در استان ۱۸ میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه ۱۷ میلی‌متر بوده و بیشترین بارش آن نیز از گواور به میزان ۳۹ میلی‌متر بوده است.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که این سامانه، بارشی بیش از ۳۰ میلی‌متر برای کرمانشاه بارندگی داشته باشد که به احتمال زیاد محقق خواهد شد. همچنین حداکثر بارش نقطه‌ای در اوج بارش در برخی نواحی ممکن است به ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر هم برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیک فعالیت این سامانه بارشی غروب امروز و امشب خواهد بود، افزود: هرچقدر پیش برویم، جبهه سرد این سامانه نمود بیشتری خواهد داشت و از همین رو احتمال بارش برف در نواحی سردسیر برای امشب وجود دارد.

 زورآوند ادامه داد: هم اکنون شدت فعالیت این موج برای نواحی مرکزی استان از جمله شهر کرمانشاه است، اما هرچقدر به سمت شب پیش برویم ممکن است شدت بارش به سمت سایر نواحی استان تغییر کند.

او درباره احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی از نواحی استان هشدار داد و گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار