صدور ۲۷۲ مجوزسقط درمانی در استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در هفت ماهه امسال ۳۵۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی اقدام کردند که از این تعداد برای ۲۷۲ نفر مجوز صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی سلیمانی پور مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص آمار صدور مجوز سقط جنین در اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در هفت ماهه سال جاری ۳۵۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی اقدام کردند که از این تعداد برای ۲۷۲ نفر مجوز صادر شد و ۷۸ نفر فاقد شرایط لازم برای دریافت این مجوز بودند.

او اضافه کرد: تعداد مجوز‌های صادر شده در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۱.۲ درصدی داشته چرا که تعداد مجوز‌های سقط جنین صادر شده در هفت ماهه سال قبل ۳۵۱ مورد بوده است.

مرگ ۱۵ نفر بر اثر گازگرفتگی

او همچنین به کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در هفت ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: در این بازه آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، ۱۵ نفر بوده است که همگی مرد بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته ۱۸ نفر شامل دو زن و ۱۶ مرد بر اثر گازگرفتگی جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

او آمار مرگ و میر ناشی از سوختگی در استان اصفهان در هفت ماه نخست امسال را ۱۰۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۶ نفر زن و ۷۰ نفر مرد بوده‌اند.

سلیمانی پور آمار مرگ و میر ناشی از سوختگی در سال گذشته را ۱۴۵ نفر شامل ۵۴ زن و ۹۱ مرد اعلام کرد و گفت: مرگ ناشی از سوختگی در سال جاری در استان اصفهان کاهش داشته است.

۵۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باختند


او در خصوص آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در استان اصفهان طی هفت ماه امسال تصریح کرد: در این بازه زمانی ۵۹ نفر شامل ۱۴ زن و ۴۵ مرد جان خود را بر اثر غرق‌شدن از دست داده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در هفت ماهه سال جاری در رودخانه ۲۳ مورد، در دریاچه مصنوعی و سد پنج نفر، در دریاچه طبیعی یک نفر، در استخر شنا دو نفر، در استخر کشاورزی ۱۶ نفر، در کانال‌های آب ۹ نفر بوده است و سه نفر در نیز سایر اماکن غرق شده‌اند.

او در خصوص آمار برق گرفتگی در استان اصفهان طی هفت ماه امسال نیز گفت: در این بازه زمانی ۲۱ نفر شامل چهار زن و ۱۷ مرد بر اثر برق گرفتگی در استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مرگ ۱۸ نفر در سال گذشته به همین علت افزایش داشته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.