بارش ۶۰ میلیمتر باران در بندر امام حسن دیلم

از ساعت اولیه بامداد امروز تا کنون ۶۰ میلیمتر باران در بندر امام حسن دیلم باریده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: از اوایل بامداد امروز که سامانه بارشی فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده تا کنون ۶۰ میلیمتر باران در بندر امام حسن دیلم باریده است.

پیام مساعدی افزود: سامانه بارشی اکنون در شمال استان فعالیت دارد به طوری که تا کنون در دیلم نیز ۱۳.۲ میلیمتر باران باریده و بارش‌ها به سمت گناوه در حال حرکت است.

او افزود: امروز  رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد، احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، جزیره خارگ و بخش‌هایی از دشتستان رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بر اثر فعالیت سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، اصابت صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال شکستگی درختان بر اثر وزش تندباد و افزایش ارتفاع موج در سواحل پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد برای در امان ماندن از خسارت‌ها وزش باد و رگبار و تگرگ، از صعود به ارتفاعات خودداری شود، سازه های موقت تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند و از محصولات کشاورزی با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش های رگباری در مناطق مستعد مراقبت لازم صورت گیرد.

این سامانه بارشی تا پایان امروز فعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.