خبری خوش برای مستمری بگیران صندوق روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد از یکسان سازی پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش این صندوق خبر داد.

حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به مصوبه روستایی بر همسان سازی میزان مستمری به افراد تحت پوشش این صندوق، همسان سازی مذکور اعمال شد و مابه التفاوت آن از ابتدای سال تاکنون، به همراه مستمری آبان ماه به حساب افراد واریز شد.

او با اشاره به اینکه سطوح درآمد انتخابی بیمه شدگان مبنای پرداخت حق بیمه و پرداخت مستمری است، افزود: هر فردی در هر سطح درآمدی که مستمری او در هر سالی برقرار شده با میانگین همان سطح درآمدی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ همسان شده است.

ابراهیمی ادامه داد: مستمری بگیران از کار افتاده و فوتی حدود دو سوم این مبلغ و مستمری بازنشستگان پیش از موعد که بر اساس ۱۰ سال سابقه ۱۰ روز حقوق بازنشسته شدند با یک سوم این مبلغ مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان ادامه داد: روستائیان و افراد ساکن در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر می‌توانند با پرداخت ماهانه حداقل ۲۷۵۰۰ تومان و حداکثر۷۰ هزار تومان به عضویت این صندوق در آمده و از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

در استان یزد ۶۸ هزار نفر مشمول فاقد بیمه شناسایی شده اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صندوق بیمه روستایی استان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار