میزان دید افقی در جاده‌های کردستان به ۳۰۰ متر رسید

سرهنگ عیسی گوهری گفت: بارش شدید باران و در برخی مناطق برف در ۴۸ ساعت گذشته موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه نیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عیسی گوهری رییس پلیس راه کردستان اظهار داشت: بارش شدید باران و در برخی مناطق برف در ۴۸ ساعت گذشته موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه نیز شده است.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: مه گرفتگی پدیده غالب جاده‌ها در ابتدای روز است بطوریکه در برخی نقاط موجب کاهش شدید دید افقی شده که توصیه داریم رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیر‌ها برانند.

او اضافه کرد: بارش برف در گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان به صورت خفیف گزارش شده، اما شدت آن در گردنه تته در مسیر سروآباد به پاوه بیشتر است به همین خاطر موجب انسداد کامل این جاده تا اطلاع ثانوی شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در خصوص وضعیت جوی محور‌های مواصلاتی استان گفت: هم اکنون پدیده مه موجب کاهش دید در برخی نقاط به ۳۰۰ تا ۷۰۰ متر شده که این مساله بروز در تردد خودرو‌ها مشکل ایجاد کرده است.

دانش زندی یادآور شد: این پدیده جوی در گردنه فیلان تاقی دیواندره - سقز، روستای سعد آباد مسیر دیواندره – بیجار، سه راهی اسدآباد در جاده قروه - همدان، سه راهی تکاب راه دیواندره - سقز، روستای کوچک علیا محور سقز - بوکان و گردنه مروارید جاده سنندج به کامیاران بیشتر است.

او تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها امروز قطع می‌شود، اما افت دما خواهیم داشت که توصیه می‌شود مردم از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

زندی افزود:سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده‌ها در هر ۲ ساعت یکبار بروز رسانی می‌شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.