آخرین وضعیت پروژه گاز رسانی به ۴۰ روستای بهمئی

فرماندار بهمئی گفت: ۴۰ روستا با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در این شهرستان تا سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی گفت: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و سهولت کار، ۵۰ درصد تجهیزات شامل لوله‌های پلی اتیلن و لوله‌های فلزی و لوازم ایستگاه این طرح خریداری شده است.
 
سنایی میانگین پیشرفت کاری طرح گازرسانی به روستا‌های شهرستان بهمئی را بیش از ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۰ درصد از خانوار‌های روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

او به سخت‌گذر بودن و دشواری کار گازرسانی به روستا‌های این شهرستان اشاره و بیان کرد: در این طرح ۴۰ روستای این شهرستان در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی قابلیت گازرسانی دارند که البته شامل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای طرح هادی است.

روح الله فتحی رئیس اداره گاز بهمئی افزود: کار‌های مطالعاتی گازرسانی به ۲ روستا در حوزه گرمسیری بهمئی نیز در دست اقدام است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می شود.
 
او با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه، ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی و ۱۸۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز طراحی و نصب نصب می‌شود گفت: با پایان این طرح شهرستان بهمئی جزء مناطق سبز کشور محسوب می‌شود.
 
فتحی افزود: با بهره برداری کامل از بزرگترین طرح گاز رسانی در کشور در مجموع بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بهمئی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

رئیس اداره گاز بهمئی با اشاره به اینکه، در برخی روستا‌ها به دلیل سخت گذر بودن هزینه اجرای عملیات بالا بوده و زمان بیشتری برای گازرسانی به این روستا‌ها نیاز است گفت: در این میان نیز گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارد.
 
گفتنی است عملیات اجرائی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز و در ماه‌های گذشته سرعت بیشتری گرفته است.
 
شهرستان بهمئی دارای ۱۵۶ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۱۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۳۵ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.