افزایش قیمت لاستیک کامیون صحت ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و آپاراتی اصفهان گفت: قیمت لاستیک کامیون هنوز افزایش نداشته است ولی بر اساس اعلام کارخانه‌های تولید کننده، لاستیک خودروهای سواری از ۵۰ تا ۶۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد شفیعی رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و آپاراتی اصفهان، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت لاستیک کامیون گفت: این خبر صحت نداشته و تاکنون برای لاستیک کامیون افزایش قیمتی ابلاغ نشده است.

او افزود: البته از روز پنجشنبه هفته گذشته، بر اساس اعلام کارخانه‌های تولید کننده، لاستیک خودرو‌های سواری از ۵۰ تا ۶۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و آپاراتی اصفهان گفت: لاستیک از کارخانه خریداری می‌شود در سامانه تجارت ثبت می‌شود؛ عامل فروش باید در آن سامانه خرید خود را ثبت کرده و لاستیک را دریافت کند؛ بنابراین افراد به طور مستقیم نمی‌توانند لاستیک را از کارخانه تهیه کنند.

شفیعی افزود: با توجه به افزایش هزینه بیمه تأمین اجتماعی و هزینه‌های مواد اولیه و تولید با توجه به برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی، افزایش قیمت لاستیک کامیون نیز دور از انتظار نیست.

او افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان تعیین قیمت لاستیک را به کارخانه‌ها واگذار کرده است، اما نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت این کالا چه مقدار افزایش می‌یابد.

روز گذشته اخباری مبنی بر افزایش قیمت لاستیک کامیون از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان در برخی رسانه‌ها منتشر شد. کارشناسان، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات این کالا را یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی لاستیک می‌دانند. تلاطم قیمت ارز نیز می‌تواند دلیلی بر گرانی این کالا باشد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.