در خراسان رضوی صورت می گیرد؛

اجرای طرح "بسیج سنگر سلامت" به صورت محله محور

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح "بسیج سنگر سلامت" به صورت محله محور و مبتنی بر ظرفیت مساجد اجرا می‌شود و تا کنون هزار و ۸۰۰ مسجد در خراسان رضوی زیر پوشش این برنامه قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن ذاکریان مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح " بسیج سنگر سلامت" از نیمه آبان در سطح خراسان رضوی با همکاری تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مجموعه مساجد، امامان جماعت و امامان جمعه، بسیج محلات و بسیج جامعه پزشکی آغاز شده است، گفت: در این طرح تلاش می‌شود که بیماران در مراکز شهری شناسایی و نسبت به انجام فرآیند‌های تخصصی درمانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده است روند درمان پیگیری شود.

او با تاکید بر اینکه مهمترین رکن اجرای این برنامه، تسهیل شرایط برای در خانه ماندن بیمار است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده هر فرد بیمار در هفته نخست می‌تواند عامل ابتلا روزانه هفت نفر دیگر شود بنابراین با ماندن در خانه گام مهمی در کنترل این بیماری برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: با همکاری جوانان مسجدی تلاش می‌شود ضمن انجام امورات شخصی بیماران همچون خرید مایحتاج مورد نیاز، مشکلات معیشتی بیماران نیز با کمک خیران و سازمان‌های حمایت گر رفع شود.

ذاکریان، آموزش بیماران را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان و بیان کرد: همچنین ۱۵۰ پزشک معین نیز در مساجد خراسان رضوی مستقر می‌شوند تا پاسخگوی سوالات بیماران از طریق رابطین سلامت باشند.

او ارائه خدمات پرستاری با همکاری مراکز مراقبت در منزل را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان و تصریح کرد: در این طرح با رویکرد امر به معروف تلاش می‌شود شهروندان را نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون اجتناب از تجمع‌های محلی، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت و خود مراقبتی و سایر مواردی که می‌تواند در مسیر زنجیره انتقال ویروس موثر باشد، ترغیب نمود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.