برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از مرز ٣٠هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای تا کنون افزون‌بر٣٠هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش‌از یکهزار و ١٠٠ هکتار در ایرانشهر از نیمه دوم آبان آغاز شد و تا پایان آذر ادامه دارد.

او افزود: ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌های کشاورزان ایرانشهر بوده که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر بیان کرد: دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتیین بالا دارند که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.

او با اشاره به اینکه در هر هکتار از اراضی ایرانشهر بیش‌از ۴۰ تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود پیش‌بینی کرد از این سطح افزون‌بر ۴۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

فیاضی گفت: ٣٠ درصد ذرت علوفه‌ای ایرانشهر در سیستان‌وبلوچستان و ٧٠ درصد دیگر به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان حمل می‌شود.

او با بیان اینکه در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر زمینه اشتغال افزون‌بر ٣٠٠ نفر فراهم شده گفت: ذرت علوفه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی داشته باشد.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار