کودکان و نوجوانان و روشندل همدانی از شیرین‌ترین آرزوهای خود می‌گویند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری مسابقه قصه‌گویی "شیرین‌ترین آرزو" ویژه کودکان و نوجوانان نابینا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عاطفه زارعی,مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان مسابقه قصه‌گویی "شیرین‌ترین آرزو" ویژه کودکان و نوجوانان نابینا را برگزار می‌کند.

او افزود: در این مسابقه قصه گویی کودکان و نوجوانان نابینا می‌توانند آرزوهای خود را خلاقانه در قالب قصه در مدت زمان حداکثر پنج دقیقه بیان کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ آذر اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان قصه های خود را به آیدی اینستاگرام مسوول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان @Homakhanjany ارسال کنند که به سه نفر از قصه گویان برتر کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

زارعی با اشاره به اینکه نابینایان تنهایی‌های خود را با کتاب پر می‌کنند، از برگزاری مسابقه کتابخوانی دیگری در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

او بیان کرد: مفاد این مسابقه از کتاب مدیریت مهارت ارتباطات اثر جان ماکسول است  و  علاقه مندان برای دریافت کتاب و شرکت در مسابقه به اینستاگرام @hamedan_central_lib و یا وبلاگ کتابخانه مرکزی http://centrallib.blog.ir/ مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه خوانش، زمینه تصویرسازی ذهنی را برای نابینایان فراهم می‌کند و به نوعی آنان را در سرزمین کلمات و واژه‌ها بینا می‌سازد، ادامه داد: در واقع نابینایان لذت بینایی را در خواندن و مطالعه کتاب جست‌وجو می‌کنند و دنیای آنان روشن‌تر می‌شود.

زارعی اضافه کرد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته گذشته به فراخور گرامیداشت هفته کتاب، "نشست کتابخوان تخصصی با محوریت نابینایی و زندگی مستقل" و ویژه برنامه معرفی کتاب «ترکش دوست داشتنی من» اثر آقای محمد خسروی راد را با حضور نویسنده و راوی کتاب برگزار کرد که روایت خاطرات و زندگی استاد احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی قرآن کریم است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در کتابخانه مرکزی همدان بخشی به نابینایان و کم بینایان اختصاص داده شده که با دارا بودن ۱۰ هزار کتاب صوتی، ۹۰۰ کتاب بریل، پرینتر، اسکنر ویژه نابینایان و رایانه‌هایی با طراحی ویژه ، فضا را برای استفاده این قشر از کتابخانه مهیا کرده است.

زارعی اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا فعالیت این بخش از کتابخانه را به سمت فضای مجازی سوق داده و با به اشتراک گذاشتن کتاب‌های صوتی در این فضا، امکان بهره‌گیری نابینایان را از کتابخوانی فراهم کرده است.

او یادآور شد: در شرایط عادی کارگاه‌های آموزش خط بریل، آموزش قرآن خوانی و شعرخوانی به منظور آموزش نابینایان و کم بینایان، فعالیت دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:شرایط و تمهیدات لازم برای راه اندازی بخش‌ ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی همدان نیز در حال انجام است تا منابع کتاب و بخش‌های ویژه کتابخوانی برای آنها نیز فراهم شود.

پنج هزار و ۴۶۸ نابینا و کم‌بینا زیر پوشش بهزیستی استان همدان قرار دارند.

انتهای پیام/غ

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.