تحریم‌ها، ضمانت اجرایی دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: برخی مدیران کشور تمایل به خریدهای خارجی دارند و اگر تحریم‌ها نبود جواب سلام ما را هم نمی‌دادند. صریح باید گفت که تحریم‌ها به نفع مجموعه شرکت‌های دانش بنیان شده است.

محمد لطفی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: تحریم‌ها، ضمانت اجرایی دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و، چون نمی‌توانند از منابع دیگر خرید کنند به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند.


او گفت: البته در کشور کارشناسان خوب و معتقدی هم وجود دارند که واقعا به تولید داخلی اهمیت می‌دهند و از آن حمایت می‌کنند.


لطفی از تولید ۴ محصول دانش‌بنیان در این شرکت خبر داد و گفت: یکی از این محصولات اسپول ولو (spool valve) است که قبل از تحریم‌ها توسط شرکت موگ آمریکا تولید و به کشور وارد می‌شد. بعد از تحریم‌ها این شرکت دیگر با کشور ما همکاری نکرد و باعث توقف خط تولید و ضرری مطابق با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ساعت به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان شد.


او گفت: شرکت ما با تکیه بر پژوهش و تحقیقات وسیع نمونه ارتقا یافته این محصول را تولید کرد که از لحاظ عمر از محصول آمریکایی آن بالاتر است.


لطفی بیان کرد: سال گذشته شرکت ما ۵۶ کد محصول را بومی سازی کرد که حدود ۵ هزار یورو فقط برای مجتمع فولاد مبارکه اصفهان صرفه جویی ارزی داشته است.


او با اشاره به اینکه این شرکت با صنایع نفت و فولاد کشور همکاری دارد گفت: شرکت دانش‌بنیان ما تولی کننده تجهیزات هیدرولیکی و پناماتیکی خاص است که در کنترل دقیق ابزار خط تولید کاربرد دارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.