بهترین لباس ورزشی را چطور انتخاب کنیم؟

آقایان و بانوان ورزشکار، برای بهبود عملکرد ورزشی و همچنین لذت بردن از ورزش، باید نکات زیادی را در خرید لباس ورزشی مورد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید لباس ورزشی مناسب همیشه برای ورزشکاران یک دغدغه محسوب می‌شود. آقایان و بانوان ورزشکار، برای بهبود عملکرد ورزشی و همچنین لذت بردن از ورزش، باید نکات زیادی را در خرید لباس ورزشی مورد نظر قرار دهند. اگر شما ورزشکار هستید و می‌خواهید یک لباس ورزشی زنانه، تیشرت ورزشی مردانه، لگ اسپرت و یا حتی شلوار و شلوارک ورزشی بخرید، حتما این مطلب را دنبال کنید تا به شما رازهای انتخاب لباس ورزشی مناسب را بگوییم.

انتخاب حرفه‌ای لباس ورزشی

برای انتخاب لباس ورزشی بهتر است چند ویژگی زیر را مد نظر قرار دهید:

تناسب لباس ورزشی با نوع ورزش

اولین اصل در انتخاب لباس ورزشی مناسب این است که شما چه ورزشی می‌کنید. اینکه شما چه حرکاتی را در ورزش خود انجام می‌دهید، میزان تعریق شما چقدر است و برای انجام ورزش مورد علاقه خود، لباس راحت نیاز دارید یا جذب و مقاومت لباس در ورزش شما چقدر مهم است؟ به عنوان مثال لباس مناسب فیتنس برای خانم‌ها باید تا حدی جذب باشد و از تهویه مناسب برخوردار باشد و از طرف دیگر لباس مناسب برای بدنسازی آقایان باید تا حد قابل قبولی آزاد بوده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد

جنس لباس ورزشی

اگر هنوز فکر می‌کنید جنس پارچه نخ پنبه بهترین جنس لباس ورزشی است، سخت در اشتباهید. لباس با پارچه نخ پنبه رطوبت را کاملا جذب می‌کند و محل مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها به وجود می‌آورد و باعث آسیب‌های پوستی می‌شود و این به خصوص در مورد لباس‌های ورزشی زنانه بسیار مهم است. لباس هایی با جنس ترکیبی نخ و پلی استر برای ورزش مناسب‌تر هستند، زیرا رطوبت ناشی از عرق کردن را تا حد زیادی دفع می‌کنند، شستشوی راحتی دارند و مقاومت بالاتری نسبت به نخ پنبه درند.

رنگ  طرح لباس ورزشی

معمولا آقایان رنگ‌های تیره و خانم ها رنگ های روشن تر را برای انتخاب پوشاک اسپرت انتخاب می‌کنند. طرح زیبا، تن خور مناسب و شیک و رنگ‌های جذاب عامل مهمی در انتخاب لباس ورزشی است و این امر برای افزایش انگیزه شما برای ورزش کردن بسیار مهم است و حس خوبی برای ورزشکار به وجود می‌اورد.

بهترین لباس ورزشی را چطور انتخاب کنیم؟

ویژگی‌های لباس ورزشی زنانه مناسب

 

نیم تنه ورزشی، لگ اسپرت زنانه، تیشرت و شلوارک از محبوب‌ترین پوشاک اسپرت زنانه هستند، اما چرا انتخاب لباس ورزشی زنانه مناسب برای خانم ها خیلی مهم است؟ نکته اول اینکه خانم‌ها به جذابیت ظاهری خود اهمیت زیادی می‌دهند و از طرف دیگر پوست حساس بانوان همیشه در معرض ایجاد حساسیت خواهد بود. بنابر این در هنگام خرید لباس ورزشی برای بانوان همیشه باید دو نکته اصلی را مد نظر داشت، اولین مورد کیفیت دوخت و پارچه استفاده شده و همچنین طراحی و رنگ‌های بکار برده شده در لباس ورزشی است که همگی جذابیت و خوش پوش بودن لباس را به ارمغان می‌آورند. دومین مورد جنس الیاف استفاده شده در لباس است که باید کاملا ضد حساسیت بوده و از لطافت و سبکی خاصی برخوردار باشند تا برای پوست ایجاد حساسیت نکنند.

تاپ و نیم تنه ورزشی زنانه مناسب

تاپ و نیم تنه امروزه جزو پر طرفدارترین پوشاک ورزشی بانوان است. نیم تنه ورزشی، باعث فرم دهی مناسب بدن در حین ورزش می‌شود و بهتر است از جنس پارچه ترکیبی نخ و پلی استر باشد تا هم رطوبت را جذب نکند و هم دمای بدن را در حین ورزش حفظ کند. تاپ ورزشی زنانه مناسب، باید از الیافی تهیه شده باشد که حساسیت زا نبوده و تهویه مناسبی داشته باشد. همچنین بهتر است تاپ ورزشی را انتخاب کنید که تن خور آزاد داشته باشد.

 

لگ ورزشی زنانه مناسب

لگ‌‌ها معمولا از جنس فلامنت و یا اسپندکس هستند و به همین خاطر انعطاف پذیری بالایی داشته و در حین تمرین در باشگاه یا فضای باز، دمای بدن را حفظ کرده و همچنین از خراشیدگی و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. جنس الیاف کتان نیز برای لگ ورزشی زنانه توصیه می‌شود، زیرا از ضخامت بالاتری برخوردار است و برای فصول سرد سال بیشتر مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد.

 

نکات مهم در رابطه با انتخاب ست ورزشی زنانه

اما یکی دیگر از نکات قابل توجه برای بانوان ورزشکار، خرید ست ورزشی است. خانم‌ها معمولا تاپ و نیم تنه را با لگ ورزشی، تیشرت را با شلوارک ورزشی و یا دامن ورزشی زنانه را همراه تاپ ست می‌کنند. اما برخی از پوشاک ورزشی بانوان به صورت ست تولید شده و به فروش می‌رسند و این نوع از لباس، همیشه برای خانم‌ها جذاب بوده است. تناسب رنگ ست، امکان ست کردن لباس با کتونی ورزشی و همچنین دوخت مشابه و تن خور زیبا، از جمله نکات مهمی است که در هنگام خرید ست ورزشی زنانه باید به آن‌ها توجه کرد.

ویژگی‌های لباس ورزشی مردانه مناسب

یک تیشرت ورزشی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب تیشرت‌ ورزشی برای آقایان ورزشکار همیشه جذاب بوده است. جنس پارچه مناسب برای تیشرت ورزشی را بهتر است از نوع ورزش انتخاب کنیم. برای ورزش‌هایی مانند دویدن و یا دوچرخه سواری، الیاف استرج و فلامنت گزینه مناسبی است و برای ورزش‌هایی مانند بدنسازی و فیتنس، بهترین نوع پارچه پیشنهادی ترکیب الیاف نخ و پلی استر است که هم دوام بالایی داشته و هم از تهویه مناسبی برخوردار است. همچنین نوع دوخت تیشرت ورزشی و تن خور مناسب آن نیز برای آقایان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین شلوارک ورزشی چه ویژگی هایی دارد؟

آقایان معمولا در باشگاه و یا حتی فضای باز در حین ورزش از شلوارک‌های ورزشی استفاده می‌کنند. اغلب شلوارک‌های ورزشی مردانه معمولا تن خور آزاد دارند و این به دلیل ایجاد آزادی عمل بیشتر در اجرای حرکات ورزشی است. جنس شلوارک ورزشی آقایان معمولا ترکیب نخ و پلی استر و پارچه گلکسی است که از دوام بالا و راحتی مناسبی برخوردار است.

بهترین لباس ورزشی را چطور انتخاب کنیم؟

خرید اینترنتی لباس ورزشی

فروشگاه آنلاین گیشا اسپرت، انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه را برای ورزشکاران عزیز فراهم کرده است. انواع تاپ و نیم تنه ورزشی، شلوار و شلوارک ورزشی زنانه، مدل ‌های جدید لگ زنانه و همچنین اکسسوری ورزشی برای بانوان و همچنین انواع تیشرت ورزشی مردانه، رکابی بدنسازی، شلوار اسلش، هودی و سویشرت، شلوارک ورزشی و لگ ورزشی مردانه دسته بندی‌های کالایی پوشاک ورزشی در گیشا اسپرت است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار