در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

دلیل منتشر نشدن کتاب از سوی ناشران چیست؟

مدیر مسئول انتشارات افرود دلیل اصلی منتشر نشدن کتاب در بازار و تفاوت آن با گذشته را تشریح کرد.

جواد نعمتی شاعر و مدیر مسئول انتشارات افرود، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل کاهش انتشار کتاب گفت: الان تقاضایی در بازار کتاب وجود ندارد؛ برای همین کتاب در بازار نشر عرضه نمی‌شود یعنی ناشر حتی برای انتشار کتاب اقدام نمی‌کند. از طرفی هم کسی برای انتشار کتاب تماس نمی‌گیرد؛ چون دغدغه‌شان تغییر کرده است. به همین دلیل آنچنان که باید و شاید کسی رغبتی به انتشار کتاب ندارد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تقریباً همه عوامل انتشار کتاب از نویسنده گرفته تا ناشر و حتی مشکلات بودجه‌ای برای انتشار کتاب باعث شده است، انتشار کتاب با مشکل مواجه شود.

مدیر مسئول انتشارات افرود ادامه داد: در قدیم هم کتاب‌های زیادی منتشر نمی‌شد و شرایط مثل امروز بود. ناشران برای انتشار کتاب بیشتر از الان سختگیری و سخت قبول می‌کردند کتابی منتشر کنند؛ شاید گاه به دلیل مشکلات اقتصادی نرم رفتار و هر کتابی را منتشر می‌کردند اما الان دوباره ناشران هر کتابی را منتشر نمی‌کنند و در زمینه انتشار کتاب سختگیر شدند.

نعمتی بیان کرد: سختگیری‌هایی که در زمینه انتشار کتاب می‌شود، روی کیفیت کتاب تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود، کیفیت کتاب‌های منتشر شده افزایش یابد. برای اینکه می‌خواهند کتابی منتشر کنند که از همه نظر بهتر باشد. برای همین مجبورند کتاب کمتری منتشر کنند. ناشران سعی می‌کنند کتابی منتشر کنند که پس از گذشت چند ماه از انتشار آن متضرر نشوند. اگر برخی کتاب‌ها تا زمان معین فروخته نشوند، پس از آن دیگر به فروش نمی‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار