راه آهن از نان شب برای توسعه بوشهر واجب‌تر است

استاندار بوشهر ساخت راه آهن را برای توسعه این استان، از نان شب واجب‌تر دانسته و از دستگاه‌های اجرایی مربوط خواسته زمینه تسریع در اجرای این طرح را فراهم کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای معادن استان گفت: به منظور تسریع در روند اجرای طرح راه آهن بوشهر، کارگروهی ویژه برای تعیین تکلیف معدن این طرح تشکیل شود.

او افزود: این کارگروه با مدیریت معاون امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران کل دفتر فنی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی استان برای تعیین تکلیف معدن طرح راه آهن تشکیل شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت طرح راه آهن بوشهر بیان کرد: این طرح از نان شب برای توسعه استان واجب‌تر است و همه دستگاه‌های اجرایی مربوط باید زمینه تسریع در اجرای این طرح را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


گراوند ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، در دو سال اخیر اعتبارات مربوط به راه آهن به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یافته است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی که مهر امسال برای بررسی روند اجرای طرح راه آهن به بوشهر سفر کرده بود، اعلام کرد: مسیر ریلی شیراز به بوشهر با طول ۴۵۰ کیلومتر باید اجرا شود که از سمت فارس ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و در استان بوشهر حدود ۱۳۰ کیلومتر آغاز شده که زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۳۰ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

فرصتی دو ماهه برای فعال سازی معادن غیرفعال

استاندار بوشهر همچنین در بخش دیگری از نشست شورای معادن  استان بر حل مشکل معادن در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: در زمینه تعیین تکلیف معادن استان، توجه به خطوط گاز و ایمنی خطوط در مسیر معادن مورد توجه ویژه باشد.

 در این نشست پس از بررسی پرونده‌های مختلف معادن در استان، مقرر شد فرصتی دو ماهه برای فعال سازی معادن غیرفعال داده شود و اگر در این مدت بهره بردار اقدامی برای فعال کردن معادن نکرد، فرایند مزایده معادن و واگذاری آن به بهره بردار جدید انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.