چنگال قاتل بی رحم بر گلوی ۴۵ استان فارسی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: استان فارس با سپری کردن روز تلخ دیگری در دوران کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته سوگوار ۴۵ نفر دیگر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس درباره آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، با اشاره به جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز، دوم آذر، ۲ هزار و ۱۹۵ هم استانی را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم.

او با اشاره به انجام ۴۶۵ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان، مجموع بیماران شناسایی شده در این بازه زمانی را ۱۳۴هزار و ۸۳۱ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس با بیان اینکه طی دیروز تاکنون ۴۴۸ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند، ادامه داد: این در حالی است که در همین بازه زمانی، تنها ۲۵۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و این آمار حاکی از بالا بودن حجم مراجعه به بیمارستان هاست.

اکبری، آمار بیماران مثبت قطعی و یا مشکوک علامت دار که در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۲ هزار و ۳۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۷۸ بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او، افزود: آمار بهبودیافتگان کرونا در فارس به ۱۱۴ هزار و ۴۵۱ نفر، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون افزایش یافته است که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در استان از دیروز تاکنون، از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت اصول بهداشتی در این ایام دقت نظر ویژه داشته و با پایبندی به این محدودیت ها، جان خود و خانواده شان را در برابر کرونا محفوظ نگاه دارند.

او پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در دوران تعطیلی مشاغل و افزایش زمان فراغت افراد را مورد تاکید قرار داد و مهم‌ترین راه حل پایان این روز‌های سخت را همکاری عمومی در این زمینه برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.