ساماندهی ۱۲۵ دستگاه ماشین‌آلات مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری

۱۲۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برای استفاده در مواقع بحرانی و افزایش توان امدادی در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر و آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث گفت: ۱۲۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برای استفاده در مواقع بحرانی و افزایش توان امدادی ساماندهی شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی امدادی استان قرار گرفت.

او افزود: این ماشین‌آلات به صورت امانت در اختیار دستگاه‌های اجرایی امدادی و شرکت‌های خدمات‌رسان عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مانند اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، آب و فاضلاب، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: این ماشین‌آلات در هنگام وقوع حوادث بحرانی باید به روز رسانی و همراه با اپراتور برای کمک‌رسانی به مناطق حادثه‌دیده اعزام شوند.

او ادامه داد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همچنین به یک بسته فرماندهی ستادی شامل بولدوزر، لودر، بیل‌مکانیکی، جرثقیل و کامیون مجهز است.

کیانی گفت: این مجموعه در شرایط اضطراری فقط با دستور استاندار و با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور حداکثر به مدت ۷۲ ساعت می‌تواند برای کمک‌رسانی از مجموعه خارج شود.

او افزود: در نیمه نخست امسال ۳۹ حادثه منجر به خسارت ثبتی در این استان رخ داد که در سامانه سما ثبت شده است.

کیانی اضافه کرد: این تعداد حادثه ثبتی در مدت مشابه سال قبل ۶۸ مورد بود که امسال ۴۳ درصد کاهش داشته است.

او بیشترین حوادث ثبتی چهارمحال و بختیاری در این مدت را آتش‌سوزی با ۱۱ واقعه اعلام و تاکید کرد: در نیمه نخست امسال سه مورد برف و کولاک، هشت مورد تگرگ، یک مورد تندباد، پنج مورد زلزله با بزرگی بیشتر از سه درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، سه مورد سرمازدگی و یخبندان، شش مورد سیل و یک مورد آذرخش در استان ثبت شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار