فشار‌های پارلمان عراق برای اعلام نتیجه تحقیقات در خصوص ترور سردار سلیمانی

یکی از اعضای پارلمان عراق از فشار‌ها به دولت برای اعلام نتیجه ترور سردار سلیمانی خبر داد.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک عضو کمیته امنیت و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد این کمیته به دولت برای ارسال گزارش ویژه خود در خصوص ترور شهیدان، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به مجلس نمایندگان در نزدیک‌ترین زمان ممکن فشار خواهد آورد.

این عضو کمیته امنیت و دفاعی پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تأکید کرد: دولت ملزم خواهد بود تا در ایام پیش رو نتایج تحقیقات را در خصوص تعیین جهت‌های توطئه گر با آمریکایی‌ها در خصوص جنایت ترور سران پیروزی (شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس) در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد ارائه دهد.

او در ادامه افزود: کمیته امنیت پارلمان و مجلس نمایندگان به دولت برای تسریع نتایج تحقیق در خصوص هدف قرار دادن پایگاه‌های الحشد الشعبی و نیز ترور سران پیروزی به پارلمان فشار خواهد آورد.

این عضو پارلمان عراق در ادامه افزود: در صورتی که این گزارش به دست ما برسد، مجلس نمایندگان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و از نزدیک نیز با دولت برای تسریع در ارسال نتایج تحقیق همکاری می‌کند.

پیشتر نیز یکی از نمایندگان پارلمان عراق در سخنانی از پیگیری پرونده تحقیقات مربوط به ترور سردار سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و نیز «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق خبر داده بود.

بنا بر این گزارش، «عدی الشعلان» نماینده «ائتلاف الفتح» در پارلمان عراق از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور خواسته بود تا جلسه‌ای همه جانبه را برای بحث درباره تحقیقات دولت در خصوص پرونده ترور فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کند.

او با اشاره به این مسأله که این موضوع نیاز به پیگیری جدی قوه مقننه دارد، گفت: پارلمان عراق باید به دولت فشار آورده تا هرچه سریعتر نتایج تحقیقات کمیته‌های خود پیرامون ترور فرماندهان عملیات پیروزی علیه گروه تروریستی «داعش» را به پارلمان ارسال کند.

گفتنی است سردار سپهبد سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار