در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات دریافت کمک هزینه ازدواج توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی، توضیحاتی داد.

علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات دریافت کمک هزینه ازدواج توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان اجباری که قبل از تاریخ عقد رسمی اولین ازدواج خود، ۷۲۰ روز سابقه بیمه پردازی طی ۵ سال گذشته داشته باشند پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پیش از این دریافت کمک هزینه ازدواج به این صورت بود که بیمه شدگان در سامانه ثبت نام و اسناد مربوطه را بارگذاری کرده و بعد از آن به شعبه مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دیگر لازم به انجام این فرایند توسط بیمه شدگان نیست، افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه از سازمان ثبت احوال اطلاعات را دریافت می‌کنند و اگر شماره حساب و شماره تلفن همراه بیمه شده که در سامانه ثبت شده است معتبر باشد سامانه شرایط احراز را کنترل می‌کند.

ربیع زاده خاطرنشان کرد: اگر بیمه شده شرایط را دارا بود به صورت اتوماتیک پیام‌تبریک‌ ازدواج برای وی ارسال شده و بعد از آن کمک هزینه ازدواج برایش واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۵:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
کارگر روزمزد چی میشه
آخرین اخبار