تلف شدن ۹۱ راس دام به دلیل مسمومیت در استهبان

۹۱ راس گوسفند و بز در منطقه دهویه رونیز از توابع شهرستان استهبان در استان فارس به دلیل مسمومیت تلف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان استهبان گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن تعدادی دام، اکیپ دامپزشکی شهرستان به محل اعزام و مشاهده شد که تعداد ۹۱ رأس گوسفند و بز متعلق به یک دامدار شهرستان تلف شده اند و کارشناسان به بررسی میدانی و نمونه برداری اقدام کردند.

محمد هادی محبوبی افزود: با دستور دادستان محترم شهرستان و با حضور دامدار و نیروی انتظامی لاشه دام‌ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن و معدوم سازی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی استهبان از برداشت نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به منظور تعیین علت دقیق حادثه خبر داد و گفت: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فارس با توجه به نتیجه آزمایشات علت تلف شدن، مسمومیت دام‌ها با کود اوره بوده است.

او با بیان اینکه کود اوره از کود‌های کشاورزی است که در صورت خوردن آن توسط دام‌ها موجب مسمومیت و مرگ و میر دام می‌شود، اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع کشاورزان هنگام کود پاشی مزارع با مواد شیمیایی، نقش موثری در عدم چرای دام در این مناطق و جلوگیری از مسمومیت دام دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار