برگزاری بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب توسط حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر

مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر گفت: امسال بیش از ۲۰ برنامه برای افزایش سرانه مطالعه و گرایش گروه‌های سنی مختلف به سمت کتابخوانی برگزار شد.

مینا فرهنگ کیا مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ضمن تبریک «هفته کتاب» به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این هفته در خرمشهر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های هفته کتاب اجرا شده توسط حوزه علمیه خواهران، ارسال پی‌دی‌اف کتاب «چی بگم آخه!» در خصوص «امر به معروف و نهی از منکر» و ارسال آن به صورت گسترده در گروه‌های دانشگاه، بانوان ادارات، بسیج و بانوان سطح شهر بود.

او افزود: تهیه اکولایزر با عنوان «شیوه امر به معروف و نهی از منکر» در تکمیل کتاب «چی بگم آخه» و انتشار وسیع آن در فضای مجازی، ادامه این فعالیت بود.

مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر از برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان نیز خبر داد و گفت: مسابقه کتاب‌خوان کوچک با عنوان «یار مهربان» به صورت معرفی کتاب از زبان رده سنی ۶ الی ۱۱ سال به صورت کلیپ کوتاه توسط حوزه علمیه کوثر خرمشهر برگزار شد که بیش از ۴۰ کلیپ از مسابقه یار مهربان در یافت و در قالب فیلم تدوین شده و در گروه‌های حوزه، دانشگاه و بانوان سطح شهر بازنشر داده شد.

فرهنگ کیا همچنین از برگزاری کارگاه تندخوانی در قالب چهار کلیپ کوتاه و انتشار آن در گروه‌های حوزه و دانشگاه و برگزاری مسابقه از بروشور همراه با اهدای جوایز به از جمله برنامه‌های مجازی اجرا شده به این مناسبت یاد کرد.

او به تشویق به مطالعه با موضوع چهره‌های مطرح ملی و مذهبی به عنوان یکی از اهداف دنبال شده در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تولید عکس نوشت با عنوان «مطالعه به وقت سردار» با محتوای کتاب‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و تهیه بروشور با عنوان «دُرّه نادره» در خصوص نگاهی مختصر به زندگینامه و تفسیر مخزن العرفان بانو امین، اولین بانوی ایرانی مفسر قران کریم از جمله برنامه‌های هفته کتاب در خرمشهر بوده است.

بنا به گفته او تهیه پوستر‌های انگیزشی در خصوص کتاب‌خوانی و تبریک هفته کتاب، فضاسازی هفته کتاب در حوزه علمیه، برپایی ایستگاه مطالعه از آخرین انتشارات سال ۹۸ و ۹۹، برگزاری نشست معرفی کتاب‌های ایستگاه مطالعه به صورت مختصر و جذاب، برگزاری حضوری ژورنال کلاب در رابطه با مقاله «مهدویت در هالیوود» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب بود.

مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر همچنین به برنامه‌های داخلی اجرا شده برای ترغیب طلاب جیدد الورود به مطالعه اشاره کرد و گفت: فراخوان عضویت رایگان در کتابخانه حوزه علمیه کوثر خرمشهر با نشر پوستر عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از جمله تدابیر برای گرایش بیشتر طلاب جدید الورود به سمت مطالعه بود که امکان عضویت در کتابخانه به صورت مجازی با ارسال نام و نام خانوادگی و کد ملی نیز فراهم شد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.