فیصل بن فرحان: عربستان باید شریک آمریکا در خصوص هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باشد

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد کشورش باید بخشی از هرگونه مذاکره احتمالی جدید آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی مدعی شد کشورش باید شریک دولت آتی امریکا در خصوص هر گونه توافق هسته‌ای جدید با ایران باشد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی ادعایی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: کمپین فشار حداکثری، زمینه را برای توافقی جدید با ایران فراهم کرده است. عربستان سعودی باید بخشی از هرگونه مذاکره احتمالی میان دولت اتی آمریکا و ایران در خصوص یک توافق هسته‌ای جدید باشد.

او در ادامه تصریح کرد: عربستان سعودی به دنبال شراکت با دولت آمریکا در زمینه توافق احتمالی جدیدی است که نه تنها فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود خواهد کرد، بلکه به دنبال جهت دادن به فعالیت‌های شرورانه منطقه‌ای آن خواهد بود. برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک، توافقنامه سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی بود که بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور را در برابر برداشته شدن تحریم‌ها محدود کرد. توافقنامه اصلی از سوی ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل که شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس به علاوه آلمان است، به امضا رسید.

وزیر خارجه عربستان سعودی در بخش دیگری از مصاحبه خود و در ادامه اتهام پراکنی‌های خود علیه کشورمان، با اشاره به برجام مدعی شد: چنین توافقنامه‌ای می‌تواند حتی فراتر رود و به مسأله مسلح کردن شبه نظامیان از سوی ایران، چه در یمن باشد، و چه گروه‌های خاصی در عراق و یا سوریه را شامل شود.

فیصل بن فرحان در ادامه افزود: (این توافق جدید) می‌تواند برنامه موشکی آن‌ها و دیگر برنامه‌های تسلیحاتی را که ایران برای گسترش آشوب در منطقه استفاده می‌کند را می‌در بر بگیرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اظهارات خود بر همکاری‌های طولانی مدت کشورش با آمریکا تأکید و بر این مسأله که عربستان با هر دولتی در امریکا همکاری خواهد کرد، اشاره کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: مسأله این است که ایران به عقیده خود در اعمال خواسته هایش در منطقه در زمینه صدور انقلاب به کشور‌های همسایه ادامه می‌دهد؛ ما نیازمند آن هستیم که این مسأله را مورد بررسی قرار دهیم.

سی ان بی سی پس از این اظهارات فیصل بن فرحان مدعی شد برای پاسخ به این ادعا‌های آل سعود با مقامات ایران تماس گرفته؛ اما موفق نشده تا بدین لحظه پاسخی دریافت کند.

گفتنی است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج و مدعی شد: این بدترین توافق در طول تاریخ بوده است. از آن زمان تا کنون دولت ترامپ تلاش کرده تا تحریم‌های شدیدی را در راستای انچه «کمپین فشار حداکثری» می‌خواند، وارد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
Qatar
سعید
۱۹:۴۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
دولت ایقدر نرمش در مقابل عربستان نشان داده که سعودی ها فکر می کنند پدر خانده ایران هستند
وقتی چند سال قبل طی چند مورد صیادان مارا کشتند،اسیر کردند،کشتی های ما را اتش زدند و گروگان گرفتند ،باید فکر اینجا هم می کردند که طرف مقابل وهم برش می دارد که گویا برای خود کسی هست
Qatar
علی
۱۹:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
غلط زیادی کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
وای که چقد گستاخ شده آل کثیف
آخرین اخبار